SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Pant på print fra Fronius
17-01-2019, 16:16
Besked: #1
kongsonne Offline

Pant på print fra Fronius
Nogen der ved om Fronius reelt har en pant ordning på defekte print?

Jeg fik skiftet mit ene print i min 60V-2, han var i tvivl om hvilke det var og da det ikke hjalp kom han igen i dag og byttede dem om. Fint nok. god service

Men igår beholdte jeg så det defekte print i håb om at få en elektronikmekaniker til at reparerer det. Da han kom igen idag havde han så fået af vide af sin mester at jeg ikke måtte beholde printet.
Forklaringen var der var pant, og jeg ellers ville få en dyre regning. præcist hvor meget vidste han ikke.

Jeg syntes det lød lidt som en tynd forklaring... som at de hellere ville skifte det andet for mig om et par år en at jeg selv klarede det...

Det koster mig 5000 at få skiftet det print, og da der er 2 i, syntes det som en tilstækkelig høj pris for en inverter til ca 15000. Det ka næppe blive meget dyrer.

Nogen der ved noget?
vh
Thomas
Find
Citér
24-01-2019, 12:02
Besked: #2
Bakkely Offline

RE: Pant på print fra Fronius
køb kortene på Ebay, de koster 500kr/stk fra ny af. Der kommer selvfælgelig fragt, told, moms osv på, men det er under 1000kr/stk når du får dem.
Det er kun i Danmark (-og tildels Tyskland) de er mega dyre i.
Det er "plug and play" at skifte dem.

24 x 250w Ulica (UL-250M-60) + 2 x Growatt 3000TL
~25grader hældning 180 grader stik syd
Find
Citér
16-05-2019, 11:52
Besked: #3
Kasper Kristensen Offline

RE: Pant på print fra Fronius
Det er korrekt at der er "pant" på print fra Fronius.
Når der udføres reparation på en Fronius inverter, så sendes de/det defekte print/komponent retur til Fronius. Dette gælder dog ikke, hvis det er en blæser som går i stykker, disse smides bare ud efter udskiftning.

Jeg er selv Fronius Service Partner.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering