SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Hvem indkasserer vort tab?
26-01-2019, 19:10
Besked: #1
klr Offline

Hvem indkasserer vort tab?
Er der nogen der ved (eller kan regne ud), hvem der "løber" med den merudgift som solcelleejere nu får - de der ca. 500 kr i gennemsnit. Altså 85.000 * 500 = ca. 40 millioner/år i mange år fremover?

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
26-01-2019, 20:05
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Hvem indkasserer vort tab?
Mon ikke det er alle de andre forbrugere/kunder hos Energinet, elforsynings- og handelsselskaberne.
Og så alligevel ved eftertanke; som ministeren jo påstår, så er det jo fordi der nu skal betales moms og derved ryger der nok også en del i den store kasse. Tror ikke man kan udpege egentlige vindere der skorer kassen ved denne manøvre.
Det er ligesom al mulig anden “rabat”: Der er kun de andre kunder til at betale, hvis altså forhandleren vil have den samme avance/fortjeneste.
Find
Citér
26-01-2019, 21:28
Besked: #3
klr Offline

(26-01-2019 20:05)Lars-Jacobsen Skrev:  Og så alligevel ved eftertanke; som ministeren jo påstår, så er det jo fordi der nu skal betales moms

Det mangler jeg endnu at se dokumentation for giver penge (og at det vi mister er moms). Dommen betyder jo "blot" at køb og salg skal skilles ad. De "2-500 kr" er jo alene forskellen mellem kwh-pris på køb og så den på salg - ganget ud naturligvis.

Men jeg tror da også pengene forsvinder ned i et "sort hul" - det er der meget der gør. Og folk er ligeglade.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
27-01-2019, 07:16
Besked: #4
kjeld Offline

Jeg tænker også på alle dem der ikke har tilmeldt sig til vindstød hvor bliver de kwh af for er du ikke tilmeldt så ingen modregning ?

Hilsen
Kjeld Andersen
http://faresbook.dk/
kjelda@stofanet.dk
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering