SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (4): 1 2 3 4 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Afregning Vindstød
27-02-2019, 15:06
Besked: #1
Fyrsten Offline

Afregning Vindstød
Hej
Jeg har været så heldig at modtage 14,- kr. fra Vindstød for januar, men forstår ikke helt, da de skriver på deres hjemmeside at der afregnes en gang hvert kvartal.

Andre der har modtaget penge fra Vindstød ?

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Find
Citér
27-02-2019, 15:46
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Afregning Vindstød
Det kommer nok helt an på hvilken afr. gr. dit anlæg er i og hvornår det er tilmeldt.
Men ellers vil jeg da anbefale at spørge Vindstøds support. De plejer at være meget hurtige til at svare på den slags. Har været el kunde der i flere år, men har nu fået et tilbud om gratis strøm (eller næsten) og det kunne de ikke matche.
Find
Citér
27-02-2019, 18:55
Besked: #3
klr Offline

Jeg har fået denne mail i dag:

Tak for din registrering til udbetaling af din produktion for dine solceller/VE-anlæg.
Udbetalingen sker den 25. i hver måned for den foregående måneds produktion.
Din første afregning vil omfatte tidligere måneder, hvis du er berettiget til dette. Det afhænger af, hvornår din måler er overgået til flexafregning.

Du modtager mail hver måned med opgørelse af din afregning.

Inden længe kommer vi med en gratis app, der kan hjælpe dig med at holde øje med din produktion og afregning.

Hvis du har spørgsmål, bedes du maile os ved at besvare denne mail."

- så altså den 25. i hver måned.

I øvrigt passer det ikke at de selv gør opmærksom på når timeafregningen går i gang. Det har de også selv indrømmet overfor mig - selvom Energinet skrev det i det brev vi alle har fået. Så jeg blev noget overrasket da jeg fandt ud af at det var gået i gang 1.1. her i Viborg. Ingen har meddelt noget som helst om det. Jeg opdagede det da jeg snakkede med netselskabet - og efterfølgende da jeg så tilmeldte med Vindstød. Det er ikke fordi der sker så meget ved det - man får pengene alligevel. Men jeg synes ikke det er professionelt. De almindelige forbrugere har heller ikke fået noget som helst at vide om, at det er trådt i kraft med timeregistrering. Man tager sig til hovedet.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
27-02-2019, 19:22 (Denne besked var sidst ændret: 27-02-2019 af 19:22 Lars-Jacobsen.)
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

Dit billede er også taget fra den “normale” side hvor man kan tilmelde sig Vindstød og lade dem handle dit overskudsstrøm.

Det er nok ikke den aftale du er på men den der findes på VE siden.
Og her fremgår det at der sker afregning hver måned. (Dog 1 måned forskudt) Nøjagtigt som der har gjort for gr. 4 i de sidste 6 år. hver d. 20.

Find
Citér
28-02-2019, 17:18
Besked: #5
klr Offline

(27-02-2019 18:55)klr Skrev:  I øvrigt passer det ikke at de selv gør opmærksom på når timeafregningen går i gang.

For god ordens skyld vil jeg lige korrigere mig selv (delvist). Jeg tror alle solcelleejere har fået brev i dag eller i går (som jeg) fra Vindstød om sagen. Det har så taget 2 måneder svævende i uvidenhed/usikkerhed.

Men resten af forbrugerne har jo ikke (skal de så heller ikke have fra Vindstød).

Jeg får den fantastiske sum af 35,67 kr for 86,630 kwh. Altså for Januar 2019 - og det er uddraget af 24*31 = 726 registreringer, som kan downloades i et regneark herfra: https://vesystem.vindstoed.dk/minside

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
28-02-2019, 18:55
Besked: #6
Lars-Jacobsen Offline

(28-02-2019 17:18)klr Skrev:  ).
Jeg får den fantastiske sum af 35,67 kr for 86,630 kwh. Altså for Januar 2019 - og det er uddraget af 24*31 = 726 registreringer, som kan downloades i et regneark herfra: https://vesystem.vindstoed.dk/minside

Det slår da de 6 kr. og 15 kr. jeg fik af Energistyrelsen for hhv december og januar. Og jeg får endda pristillæg og bliver afregnet til 1,02 kr. og ikke spot/markedspris.
Find
Citér
18-03-2019, 20:57
Besked: #7
MortenSkals Offline

Vi har lige bygget nyt hus og har med batteri opladning og er i gruppe 5 lige nu.

Overvejer at skifte el leverandør til vindstød og sælge overskuds produktionen til dem bare for at få lidt for det, der er allerede overskud lige nu i forhold til vores forbrug pt.

De siger så at vi skal skifte gruppe og forventer at det er til gruppe 4.

Anlægget kom i drift tilbage i december 2018.

Har i fine erfaringer med vindstød og er der en konsekvens/mister jeg noget i forhold til mit anlæg med batteri hvis jeg skifter til gruppe 4 ?

Så vidt jeg er informeret er mit Sonnen anlæg med 3 faser.

Som jeg lige ser det er det jo trods alt bedre at få lidt for overskuds strømmen end ingenting. Mit anlæg vil jo selv sørge for at lade de første 6kwh (batteriet)

Vh.
Find
Citér
19-03-2019, 14:47
Besked: #8
Lars-Jacobsen Offline

Nej du mister ikke noget ved at skifte, tværtimod.
Alt det overskud i Kwh du evt. måtte have lige nu give du gratis væk uden at blive afregnet. Har du behov for at få leveret kwh igen ja så er det købe dem igen til fuld pris og afgift.

Hvis du kommer i gr. 4 så har du mulighed for at lave en aftale med en "el-produktions handler" f.eks. Vindstød om at de så køber/videresælger din overskudsstrøm til f.eks. markedspris, eller du kan måske endda lave en fastpris aftale med dem.(markedet er jo frit).

Du kan også vælge gr. 2 men der koster det lidt mere i målerafgift så det kan sjældet betale sig, selvom det i princippet er en mere korrekt afregningsform når nu det heder "timeafregning"
Gr. 4 skifter navn fra forsimplet timeafregning (som jo kan misforståes med timeafregning for det er det ikke) til det mere korrekte straksafregning.

Der kommer i øvrigt en ny gr. 3, men den er ikke helt klar afregnings teknisk i datahub mm så indtil videre er der de "gamle" 2,4 og 5 at vælge imellem.
Find
Citér
30-03-2019, 12:36
Besked: #9
MortenSkals Offline

Har lavet en aftale med vindstød og har i gang sat gruppeskifte til 4.

I marts måned er vi allerede 77% selvkørende med batteriet. På 6kwh

Og tak for svar
Find
Citér
02-04-2019, 13:47
Besked: #10
383CI Offline

Jeg har lige kigget lidt rundt og tilmeldt mig det vindstød halløj.
Samtidigt slog jeg lige hovedet fra med at klippe tal i Excel omkring 1 kvartal 2019 og gangede de faktuelle målertal på timebasis ud med spotpriserne.
Fred med det.
jeg er ikke overgået til vindstød endnu, men fladt lige over det her gruppevalg.

Mit anlæg er efter den gamle nettomåler ordning gruppe 6

Forbliver jeg i den og dermed årsbasseret afregning af afgifter og/eller hvis jeg ikke foretager mig noget, eller skal jeg søge om at komme i gruppe 6 igen.

Forbrug FRA net 2018 4213Kwh
Eksporteret TIL net 2018 5555Kwh
Egenproduktion 7015Kwh

Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler.
Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85%

2012-09-01 Idriftsat.
2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html
2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (4): 1 2 3 4 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering