Kamstrup OMNIPOWER
|
22-04-2020, 21:28
Besked: #21
|
|||
|
|||
RE: Kamstrup OMNIPOWER
Hej Esor
Jeg har måske skrevet noget uklart, men du skal også bruge et Li-Ion batteri som der står. Det ægte Lolin D32 kan du finde her. Det har vist sig efter 3 uger at batteriet ikke kunne lades nok fra CCC porten´s 4,25V, så jeg har valgt at sætte ESP32 indendørs med en USB power supply i stedet for. Jeg har også tilsluttet min TLX PRO til ESP´en, så det giver god mening at bare have en ledning ud til min OMNIPOWER. Jeg beklager jeg ikke har fået det rettet på githup, det vil jeg gøre med det samme. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
16-06-2020, 07:36
Besked: #22
|
|||
|
|||
Er denne tråd i live endnu ?
Lige et spørgsmål til pinout. Når jeg kigger på måleren, så er øverste venstre pin = GND ? Jeg har en Kamstrup 382, og har fået docs fra elleverandør, som gør opmærksom på, at hvis jeg ændre i output til deres fjernaflæsning, så skal jeg betale for udskiftning af måler. De har kun et niveau af sikkerhed, default password 12345. Har prøvet med ESP-LINK, 9600 og 2400 baud, og har ikke meget held med at få svar tilbage. tester med Gurux DLMS director over WiFi/Serial konverteren. Har en anden ESP-LINK på min alarm, og den virker super. Mener jeg har haft svar via en USB->seriel adapter, men ESP8266 burde være kompatibel med de voltage levels er der nævnt. Lo < 0.8V, Hi > 2.0V. Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
04-10-2020, 16:29
Besked: #23
|
|||
|
|||
Jeg har i dag publiseret mit Github Repository for Kamstrup-Unipower.
Jeg har udviklet dette så det er integreret i Home-Assistant. Måleren læses hver gang den sender output via HAN interfacet, og alle data bliver sendt via mqtt til din foretrukne mqtt broker/server. Derudover er der implementeret Home-Assistant Autodiscover, så alle sensorer automatisk bliver tilgængelig i Home-Assistant UDEN at der skal skrives i yaml filer etc. Man kan bruge Home-Assistants egen rutine til at flytte sensorerne over i oversigten, således at man kan følge sit forbrug. Da jeg har solceller med en Fronius inverter, vil jeg i løbet af de næste dage, ligeledes frigive mit Github Repository for Fronius. Med disse to kørende samtidig, har man et fuldt overblik over sit energiforbrug, både det der sendes til grid'en og det der tages ned fra Grid'en. Adressen til Kamstrup-Unipower Github repositoriet er: https://github.com/pesor/Kamstrup-Unipower Inverter: Fronius IG 60 V-2 Paneler: 30 stk. Rasolar pv module Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 24stk 210 grader, 6st. 140 grader, 25 graders hældning |
|||
21-10-2020, 20:02
Besked: #24
|
|||
|
|||
(04-10-2020 16:29)Esor Skrev: Jeg har i dag publiseret mit Github Repository for Kamstrup-Unipower. Hej Esor, Har dd. forsøgt at få gang i din kode, men kæmper lidt med fejlen "failed to open file for reading". Kan så finde et afsnit i koden med "initialisering", men det virker lidt forvirrende for mig. Skal man flashe programmet to gange? Med / uden disse linjer udkommenteret? Og hvilke værdier skal man skrive? Et forslag til forbedring er, i stedet for at skrive til serielporten at der var en simpel webserver hvor man kunne se outputtet ![]() Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|