SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Ud af virksomhedsordningen, hvordan ? - restværdi?
09-03-2019, 10:58
Besked: #1
pshdo Offline

Ud af virksomhedsordningen, hvordan ? - restværdi?
Hej alle.

Hvis man har købt på virksomhedsordningen tilbage i 2012, men måske ønsker at komme ud af den, så har jeg forstået at jeg skal betale skat af restværdien på mine solceller...

FAIR NOK!
- MEN... Da der jo ikke længere er det store overskud ud af at have solceller, hvordan opgører man så restværdien, for den er jo for mig ca. et rundt nul i bedste fald? :-)

Hvad betyder det egentlig for mig lige nu hvis jeg vælger at gå ud af virksomhedsordningen?
Vil det i princippet ikke være smart?
- eller vil jeg komme til at slå mig på at jeg så bliver smidt over i en endnu dårligere ordning?

PsHdO
2xSMA 3000TL21 (FW2.54) + 7905 Wp@Mitsubishi MLT255HC
Find
Citér
09-03-2019, 11:10
Besked: #2
crj100 Offline

RE: Ud af virksomhedsordningen, hvordan ? - restværdi?
Hvorfor er det du vil udaf virksomhedsordningen? Det har mig bekendt intet at gøre med de seneste forringelser. Eneste forskel er, at du skal beskattes af genvundne afskrivninger (estimeret restværdi), og fremover kan du ikke afskrive i fald du skal vedligeholde på anlægget....
Men måske der er noget jeg ikke forstår?

Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp)
Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190°

Månedsproduktion Edelsvej

[Billede: 975078761.gif]
Find
Citér
09-03-2019, 11:29
Besked: #3
pshdo Offline

Så du tænker det er besværet værd at blive i ordningen frem for at komme ud af den, hvis eks. man skal have en ny inverter eller nogle paneler dør?
- sådan havde jeg ikke lige tænkt på det...

Jeg syntes det var for besværligt at være bundet af at skulle huske på at skrive rubrikker til skat hvert år, fremfor bare at det køre automatisk...

I år er jeg i øvrigt nået til restafskrivningen, det var derfor jeg tænkte at det var lige så godt at komme ud af virksomhedsordningen fra næste skatteår...

PsHdO
Find
Citér
10-03-2019, 07:46
Besked: #4
crj100 Offline

Mit bud vil være at det er nemmest at fortsætte. Ellers tror jeg du vil få en kamp med Skat om værdiansættelsen.
Hvis nu man ser det fra “den anden side”: Hvorfor skulle vi lade dig slippe med 0-værdi, nu du vælger at udtræde af ordningen bare fordi du har nedskrevet den til 0 og dermed ikke ser flere fordele i ordningen”...

Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp)
Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190°

Månedsproduktion Edelsvej

[Billede: 975078761.gif]
Find
Citér
10-03-2019, 11:13
Besked: #5
Lars-Jacobsen Offline

Ja mon ikke man ville lave en værdiansættelse hvor du kommer til at betale skat af genvundne afskrivninger.
Du vil nok heller ikke sælge anlægget til 0 kr. eller bare lade det indgå kvit og frit uden bemærkninger i en evt. hushandel.
Men det er nok svært for havd er værdien af et 7 år gammel/brugt solcelleanlæg der evt. skal demonteres ?
For slet ikke tale om omkostninger ved re/genetablering/udbedring af huller i taget ? I den situation er værdien samlet set nok negativ.
Find
Citér
10-03-2019, 12:27
Besked: #6
pshdo Offline

Ja´det er jo netop det, et anlæg med 7 år gamle solceller, samt 7 år gamle invertere, som staten endda har forringet forretningen af igennem de 7 år så det på det nærmeste ikke længere løber rundt.
- der kan jeg ikke forestille mig at værdiansættelsen kan være specielt høj...

Er det noget der er nogen som helst mulighed for at få vurderet et sted på en eller anden måde?

PsHdO
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering