SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Afskrive på købet af batterilager.
01-04-2019, 20:41
Besked: #1
JKO Offline

Afskrive på købet af batterilager.
Jeg er stadig er på den gamle ordning eller såkaldte virksomhedsordning.
For at forøge solcelleanlæggets effektivitet tænker jeg at tilføje et batterilager og afskrive på investeringen.
Er dette ”tilladt” ?
Find
Citér
02-04-2019, 10:41
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Afskrive på købet af batterilager.
Formentlig ja, men spørg hellere en revisor, advokat eller måske SKAT ;-)
Find
Citér
04-04-2019, 07:26
Besked: #3
majland Offline

Jeg kan ikke se et skatte teknisk problem i at investere i et batteri og køre det over regnskabet for solcelle anlæget.

Udfordringen bliver mere den tekniske løsning der ikke ændre på inverter (eller paneler) på det gamle gruppe 6 anlæg.

Den bedste og nemmeste udnyttelse af et batteri får man når inverteren understøtter det direkte.

Men man kan godt skifte inverter på gruppe 6 hvis man søger om det inden udskiftningen.

Så hvis nuværende inverter er ved at være slidt op og man ikke kan skifte den 1:1 fordi den er udgået vil det jo være relevant nok at udskifte den før den bryder helt ned - så er det bare at søge om at skifte til en af de andre godkendte invertere på listen.

Men jeg tror ikke at det kan betale sig for de fleste på gruppe 6 da det jo kun er transport (og avance) på strømmen der har været ude og vende til at forrente investeringen.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
09-04-2019, 18:36
Besked: #4
cyberc Offline

Er det ikke lige meget om man ændre på sit anlæg eller ej? Nu hvor alle mere eller mindre er blevet eller bliver tvunget over på time afregning så er der vel ikke længere nogle “sanktioner”?

Hvis man kunne blive på årsafregningen så kunne jeg forstå det men det er desværre heller ikke tilfældet.

Vh
Find
Citér
09-04-2019, 21:04
Besked: #5
majland Offline

(09-04-2019 18:36)cyberc Skrev:  Er det ikke lige meget om man ændre på sit anlæg eller ej? Nu hvor alle mere eller mindre er blevet eller bliver tvunget over på time afregning så er der vel ikke længere nogle “sanktioner”?

Hvis man kunne blive på årsafregningen så kunne jeg forstå det men det er desværre heller ikke tilfældet.

Vh

Afgifterne årsafregnes stadigvæk - og det er trods alt den største del af regningen der er sparet det.

Prøv at se https://energinet.dk/El/Private-elkunder...Rx9NlkQnBs

Der er også et link til denne konsekvensberegner https://energinet.dk/-/media/2A64A753ABE...2B65AC7E1A
men hver opmærksom på at den kun handler om den sidste forringelse. Ikke de mange forrige der allerede har gjort det meget dyrere at være selvforsynende med strøm (primært transportbetalingen har været dyr)

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering