SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
08-08-2019, 20:22
Besked: #1
Elmodul Offline

Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
Hej Solcelledebat

Jeg driver webshoppen https://elmodul.dk/ Elmodul.dk

Der forhandler jeg Han-moduler til Kamstrup Omnipower målere.

Modulet hiver data ud af din elmåler - både forbrug og produktion. Du kan se forbrug / produktion helt ned på minutsbasis.

Nemt og hurtigt at sætte op og jeg hjælper gerne, hvis du skulle have nogle spørgsmål.

https://elmodul.dk/vare/smart-me/

[Billede: smart-me-1.png]
Find
Citér
09-08-2019, 15:53
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
Det er alletiders der nu er en dansk forhandler og man ikke behøver købe den i sweitz. Men det er alligevel utroligt at et kommunikations modul (til at hive de data der allerede findes i målern, og som kan hentes ud med andre protokoller) koster mere end måleren selv. Men OK der er jo nok lige et par virksomheder mere der skal have et dækningsbidrag, og volumen på modulerne er nok heller ikke i samme kaliber som selve målere.
Gad vide hvad det ville have kostet i “merudgift” for forsyning at Kamstrup have lavet modulet og det fulgte med som default eller kunne bestilles med det ligesom de andre wireless moduler/interfaces i f.eks. MC21 vandmåleren (den fået jo med WMbus og SigFox). Nå, men det finder vi nok aldrig ud af.
Held og lykke med salget.
Find
Citér
09-08-2019, 19:48
Besked: #3
mrwee Offline

Kanon med en færdig løsning. Jeg er dog for nærig, og håber på at der kommer nogle gør-det-selv løsninger på markedet (Hint til FiNN Smile )

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
09-08-2019, 20:12
Besked: #4
383CI Offline

(09-08-2019 15:53)Lars-Jacobsen Skrev:  Men det er alligevel utroligt at et kommunikations modul (til at hive de data der allerede findes i målern, og som kan hentes ud med andre protokoller) koster mere end måleren selv.

Hvor kan du finde måleren til 1100kr?
N1 vil ikke skifte min fasemåler "gratis" og ej heller svare på om jeg kan få en Kamstrup.

Til Opretter.

Er det rigtigt forstået "man" skal hente måledata fra modulet i en sky og ikke kan tilgå den direkte f.eks. fra en almindelig browser?

Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler.
Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85%

2012-09-01 Idriftsat.
2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html
2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes.
Find
Citér
10-08-2019, 08:52 (Denne besked var sidst ændret: 10-08-2019 af 08:53 Elmodul.)
Besked: #5
Elmodul Offline

Tusind tak for jeres feedback - Jeg sætter pris på det. Jeg synes selv at modulet er en smule dyrt og det bliver bestemt ikke billigere af, at jeg også gerne vil betale de udgifter der er forbundet med at eje en webshop og tjene lidt på det.

Dog er app og servicen med at du har data i skyen - med i prisen. Du skal fx. ikke betale 50 kr. om måneden for det.

(09-08-2019 20:12)383CI Skrev:  Hvor kan du finde måleren til 1100kr?
N1 vil ikke skifte min fasemåler "gratis" og ej heller svare på om jeg kan få en Kamstrup.

Til Opretter.

Er det rigtigt forstået "man" skal hente måledata fra modulet i en sky og ikke kan tilgå den direkte f.eks. fra en almindelig browser?

Du tilslutter modulet til dit Wifi - der så sender den data/forbrug i skyen. Så kan du se dit forbrug på App eller i en webbrowser. Du skal faktisk ikke gøre noget, andet end at lige sætte det op.
Find
Citér
10-08-2019, 09:38 (Denne besked var sidst ændret: 10-08-2019 af 09:39 Lars-Jacobsen.)
Besked: #6
Lars-Jacobsen Offline

(09-08-2019 20:12)383CI Skrev:  Hvor kan du finde måleren til 1100kr?
Det kan jeg heller ikke hvis jeg bare køber 1 stk.

https://www.elvvs.dk/p/kamstrup-omnipowe...gIELvD_BwE

Nu ligger der ikke lige Kamstrup prislister tilgængelig på nettet, men er dog sikker på Radius og de andre forsyninger IKKE giver over kr. 1.000 pr. stk.

Modulet som forhandles her tror jeg heller ikke producenten får mere end 200 kr for. Så hvis Kamstrup nu tilbød det med og Forsyningen valgte det til (evt. som option) så var det nok meget billigere.
Og det er jo alligevel el forbrugerne der betaler målerne på den egne eller den anden måde.
Find
Citér
10-08-2019, 09:46 (Denne besked var sidst ændret: 10-08-2019 af 09:46 Elmodul.)
Besked: #7
Elmodul Offline

(10-08-2019 09:38)Lars-Jacobsen Skrev:  Det kan jeg heller ikke hvis jeg bare køber 1 stk.

https://www.elvvs.dk/p/kamstrup-omnipowe...gIELvD_BwE

Nu ligger der ikke lige Kamstrup prislister tilgængelig på nettet, men er dog sikker på Radius og de andre forsyninger IKKE giver over kr. 1.000 pr. stk.

For hele projektet i Radius netområde har Kamstrup fået 1,8 milliarder. Men det har også dækket ALLE udgifter. Planlægning, udskiftning og drift.

https://ing.dk/artikel/kamstrup-skal-uds...ong-175081

De har betalt 1800 kr. pr. styk - nu jeg laver en hurtig udregning, i og med at de har skiftet 1 million.
Find
Citér
10-08-2019, 10:24 (Denne besked var sidst ændret: 10-08-2019 af 10:25 Lars-Jacobsen.)
Besked: #8
Lars-Jacobsen Offline

Ja det passer sikkert meget godt med de kr 1.800 Inc alt. Men der er nu også mange omkostninger ved planlægningen, udrulningen og selve udskiftningen. Der er gået MANGE mandetimer.
Hvis vi er flinke og regner med det tager 30 minutter at udskifte måler Inc. Alt (lagerafhentning, køretid, montering registrering etc.) dvs en mand kan nå ca 15 om dagen, og virksomhedens timepris til 600 alt Inc. så er det ca. kr. 1.500 pr. måler ligesom du kan købe den til i linket jeg henviste til.
Men jeg er sikker på mine “gæt” på omkostningerne og beretningens forudsætninger ikke holder.

Nå vi/jeg må hellere holde, og stoppe med et hijacke tråden ;-)
Find
Citér
10-08-2019, 12:35 (Denne besked var sidst ændret: 10-08-2019 af 12:36 Elmodul.)
Besked: #9
Elmodul Offline

(10-08-2019 10:24)Lars-Jacobsen Skrev:  Nå vi/jeg må hellere holde, og stoppe med et hijacke tråden ;-)

Well - det er spændende. Så længe det handler om elmåler, så er det fint for mig.

Mit / Smart-me´s modul passer ind i alle 1 million. Jeg vil da ønske at du også får en Kamstrup Omnipower.
Find
Citér
10-08-2019, 18:13
Besked: #10
klr Offline

Smart modul.

Jeg har vist en måler den skulle passe til - men jeg kiggede lige efter.

Hovsa! Hvad er det der er placeret, hvor det bare skulle sættes ind? Jeg har selvsagt ikke forsøgt at tage det af.

Se min måler

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering