Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
|
13-08-2019, 18:50
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
(10-08-2019 18:13)klr Skrev: Smart modul. Hej KLR Jeg beklager - jeg har ikke lige fået kigget her på solcelledebat. I toppen af måleren sidder der er en "klap" ligsom på fjernbetjeningen til TV´et hvor batterierne sidder. Prøv gerne at tage den af - der skal modulet sidde :-) |
|||
15-11-2019, 16:08
Besked: #12
|
|||
|
|||
Kan man trække oplysningerne fra Smart Me over i et regneark?
Mvh |
|||
17-04-2021, 19:35
Besked: #13
|
|||
|
|||
Hej
Fik skiftet min fase-elmåler til en summationsmåler i går. Til min store overraskelse var det ikke en med mulighed for indsætning af dette smart meter. Det bruger NRGI/KONSTANT åbenbart ikke. Det var faktisk hele incitamentet for at skifte så vi kunne styre solcellestrømmen optimalt over i elbilen, evt. med brug af appen TrueEnergy. Jeg tror jeg vil bede om at få den byttet, ellers klager jeg måske til Forbrugerombudsmanden idet jeg jo selv betaler for den nye måler. Men er der egentlig alternativer der kan opfylde samme behov? |
|||
10-06-2021, 21:26
Besked: #14
|
|||
|
|||
(17-04-2021 19:35)Sge Skrev: HejHej Sge Se dette , det kan du sikket bruge når du taler med de gode mennesker fra NRGI ![]() ”Bekendtgørelse om måling af elektricitet i slutforbruget” I medfør af § 22, stk. 3, i lov om elforsyning, jf. lovbekendtgørelse nr. 516 af 20. maj 2010, som ændret ved lov nr. 622 af 11. juni 2010, fastsættes efter bemyndigelse i henhold til § 92: Eksterne enheder § 5. Det skal være muligt for forbrugeren efter åbne standarder at tilkoble eksterne enheder til måleren og løbende udtage forbrugsrelevante data, jf. § 3. Stk. 2. Overførsel af målte data skal være sikret via kryptering eller lignende. Stk. 3. Tilkobling af eksterne enheder skal kunne foretages af lægmand uden at bryde plomber eller lignende. Netvirksomheden kan beslutte, at aktivering skal foretages eksternt af netvirksomheden. Dette må ikke påføre forbrugeren unødige ekstraomkostninger. Teksten virkede på Radius, de kom med en rettelse som overholdt bekendtgørelsen Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
26-06-2021, 16:43
Besked: #15
|
|||
|
|||
(10-06-2021 21:26)Torben Skrev: Hej SgeHej Torben Tak for dette. Vil du tro at hvis jeg sender det til Konstant, at jeg så kan forlange at få nedtaget deres måler og så få sat en kampstrup måler op med mulighed for dette indstiksmodul selvom de ikke har disse målere i deres sortiment ? ? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|