SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): « Forrige 1 2
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
13-08-2019, 18:50
Besked: #11
Elmodul Offline

RE: Elmodul.dk | Smart-me modul til Kamstrup Omnipower
(10-08-2019 18:13)klr Skrev:  Smart modul.

Jeg har vist en måler den skulle passe til - men jeg kiggede lige efter.

Hovsa! Hvad er det der er placeret, hvor det bare skulle sættes ind? Jeg har selvsagt ikke forsøgt at tage det af.

Se min måler

Hej KLR

Jeg beklager - jeg har ikke lige fået kigget her på solcelledebat.

I toppen af måleren sidder der er en "klap" ligsom på fjernbetjeningen til TV´et hvor batterierne sidder. Prøv gerne at tage den af - der skal modulet sidde :-)
Find
Citér
15-11-2019, 16:08
Besked: #12
OHH Offline

Kan man trække oplysningerne fra Smart Me over i et regneark?

Mvh
Find
Citér
17-04-2021, 19:35
Besked: #13
Sge Offline

Hej
Fik skiftet min fase-elmåler til en summationsmåler i går. Til min store overraskelse var det ikke en med mulighed for indsætning af dette smart meter. Det bruger NRGI/KONSTANT åbenbart ikke.
Det var faktisk hele incitamentet for at skifte så vi kunne styre solcellestrømmen optimalt over i elbilen, evt. med brug af appen TrueEnergy.
Jeg tror jeg vil bede om at få den byttet, ellers klager jeg måske til Forbrugerombudsmanden idet jeg jo selv betaler for den nye måler.

Men er der egentlig alternativer der kan opfylde samme behov?
Find
Citér
10-06-2021, 21:26
Besked: #14
Torben Offline

(17-04-2021 19:35)Sge Skrev:  Hej
Fik skiftet min fase-elmåler til en summationsmåler i går. Til min store overraskelse var det ikke en med mulighed for indsætning af dette smart meter. Det bruger NRGI/KONSTANT åbenbart ikke.
Det var faktisk hele incitamentet for at skifte så vi kunne styre solcellestrømmen optimalt over i elbilen, evt. med brug af appen TrueEnergy.
Jeg tror jeg vil bede om at få den byttet, ellers klager jeg måske til Forbrugerombudsmanden idet jeg jo selv betaler for den nye måler.

Men er der egentlig alternativer der kan opfylde samme behov?
Hej Sge

Se dette , det kan du sikket bruge når du taler med de gode mennesker fra NRGI Smile

”Bekendtgørelse om måling af elektricitet i slutforbruget”
I medfør af § 22, stk. 3, i lov om elforsyning, jf. lovbekendtgørelse nr. 516 af 20. maj 2010, som ændret ved lov nr. 622 af 11. juni 2010, fastsættes efter bemyndigelse i henhold til § 92:
Eksterne enheder
§ 5. Det skal være muligt for forbrugeren efter åbne standarder at tilkoble eksterne enheder til måleren og løbende udtage forbrugsrelevante data, jf. § 3.
Stk. 2. Overførsel af målte data skal være sikret via kryptering eller lignende.
Stk. 3. Tilkobling af eksterne enheder skal kunne foretages af lægmand uden at bryde plomber eller lignende. Netvirksomheden kan beslutte, at aktivering skal foretages eksternt af netvirksomheden. Dette må ikke påføre forbrugeren unødige ekstraomkostninger.

Teksten virkede på Radius, de kom med en rettelse som overholdt bekendtgørelsen

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20
Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp
Orientering: 160 grader, 35 graders hældning
Find
Citér
26-06-2021, 16:43
Besked: #15
Sge Offline

(10-06-2021 21:26)Torben Skrev:  Hej Sge

Se dette , det kan du sikket bruge når du taler med de gode mennesker fra NRGI Smile

”Bekendtgørelse om måling af elektricitet i slutforbruget”
I medfør af § 22, stk. 3, i lov om elforsyning, jf. lovbekendtgørelse nr. 516 af 20. maj 2010, som ændret ved lov nr. 622 af 11. juni 2010, fastsættes efter bemyndigelse i henhold til § 92:
Eksterne enheder
§ 5. Det skal være muligt for forbrugeren efter åbne standarder at tilkoble eksterne enheder til måleren og løbende udtage forbrugsrelevante data, jf. § 3.
Stk. 2. Overførsel af målte data skal være sikret via kryptering eller lignende.
Stk. 3. Tilkobling af eksterne enheder skal kunne foretages af lægmand uden at bryde plomber eller lignende. Netvirksomheden kan beslutte, at aktivering skal foretages eksternt af netvirksomheden. Dette må ikke påføre forbrugeren unødige ekstraomkostninger.

Teksten virkede på Radius, de kom med en rettelse som overholdt bekendtgørelsen
Hej Torben
Tak for dette. Vil du tro at hvis jeg sender det til Konstant, at jeg så kan forlange at få nedtaget deres måler og så få sat en kampstrup måler op med mulighed for dette indstiksmodul selvom de ikke har disse målere i deres sortiment ?
?
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): « Forrige 1 2
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering