PV iso res too low
|
20-08-2019, 12:20
Besked: #1
|
|||
|
|||
PV iso res too low
Hej derude!
Jeg har overtaget et solcelleanlæg via boligkøb i foråret. Jeg ved intet om solceller, og sælger oplyste, at det firma, som installerede anlægget, er gået konkurs. Nu viser displayet på inverteren ovenstående melding (det er en Danfoss TripleLynx Pro). Ifølge manualen skal jeg kontakte installatør. Jeg kan imidlertid læse mig frem til, at nogle har oplevet samme melding efter tunge regnskyld, hvilket der må siges at have været. Er der nogle, som har oplevet noget lignende? Bør jeg få en installatør ud, eller skal jeg se tiden an? Og er der nogen, der kan anbefale et godt firma til at lave service? Jeg bor på Vestfyn. På forhånd tak! Dbh Peter |
|||
21-08-2019, 10:49
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: PV iso res too low
Hejsa
Der er altmulig god grund til at trække håndbremsen og stikke en finger i jorden. Det fejlen typisk skyldes der kommer vand i panelerne, hvorved der opstår en afledning til jord, men normalt vil fejlen forsvinde igen når panelerne er blevet varmet op. Så lige for at forstå problemet så skal vi lige vide om dit anlæg ikke går i gang med at producere overhovedet, eller om det "bare" er langsomt om at komme i gang. Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
21-08-2019, 12:38
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tak for svar!
Den har været ude af drift i to dage nu, så jeg tænker det er på tide, at få en til at kigge på anlægget. |
|||
21-08-2019, 13:13
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hejsa
Hvis anlægget er nogenlunde logisk opbygget kan du selv kigge på det.. Formentlig har du 2 PV strenge afbryd PV via afbryder under inverter og træk det ene set (+ & -) ud start op igen, går inverter nu på grid så har du fundet strengen med fejl på.. Muligvis vil du også kunne få et hint ved at kigge i display Status -> Photovoltaric -> Present values og se om der er forskel på pv1 & 2 Men pas på nallerne, så er du utryg ved at lege med strøm så lad være. Der er op til 1000 v Dc på og det kan ikke afbrydes!! Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
21-08-2019, 16:21
Besked: #5
|
|||
|
|||
Pv2 giver følgende:
Voltage: ~550v Gurrent: 0.00A Power: 3-4W Pv1: ~490 v 0.00 A 0w Så der er forskel, men jeg ved ikke, om det er signifikant nok til at konkludere, at pv1 er i stykker mens pv2 ikke er? Endnu en gang tak! |
|||
22-08-2019, 12:04
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hejsa
Nej det er ikke nok til at konkludere noget, så der skal kigges på panelerne. Normalt kunne det dog være ønskeligt at tomgangs spændingen er højere, sådan mellem 700 800V hvorved den ikke skal køre med boosteren. Men dit nuværende setup har formodentlig leveret ok, så ingen panik. Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|