SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Modregnes strømproduktion i pension
28-10-2019, 06:07
Besked: #1
Hoejbjerre Offline

Modregnes strømproduktion i pension
Har lige læst en kommentar andetsteds på det store internet, hvor der fortælles at strømproduktion beregnes som indtægt og derfor modregnes i pensionen.

Er der nogen, som kan kaste mere lys på det? Syntes det lyder helt forrykt, men bliver efterhånden ikke overrasket.

Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld
28 stk 240w Bosch c-Si M60S
Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02
[Billede: cc49b3b6xxs0.png]
[Billede: cc49b3b6xxs1.png]
Find
Citér
28-10-2019, 19:45
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Modregnes strømproduktion i pension
Der var også lidt ballade dengang mange etablerede deres anlæg i 2010-2012 på “virksomhedsordningen”. Det skabte forvirring for pensionister og arbejdsløse mm. idet man pga ordvalget mente der var tale om egentlig virksomhed. Men der var “bare” tale om 1 af 2 metoder man regnskabsteknisk kan opgør resultatet af sin produktion.
Der er også efterfølgende slået fast af flere a-kasser at man vist lige var hurtig nok og “overtolkede” og efterfølgende har “tilladt” solceller uden modregning i ydelser.
Så når nu du har fundet eksempler på det “modregnes” i pensionen. ( Kom gerne med et seriøst link til en kommune, pensionskasse, skat eller lign - ikke bare til et privat/personlig kommentar på Facebook og lign. ) så burde det også være nemt at finde det jeg omtaler.
Find
Citér
28-10-2019, 21:30
Besked: #3
Hoejbjerre Offline

RE: Modregnes strømproduktion i pension
Hej Lars

Tak for hurtigt svar. Jeg blev bare overrasket, da jeg ikke havde hørt det før.

Jeg tvivlede også stærkt på det. Grunden til jeg spurgte herinde, at så var jeg sikker på at få reelt brugbart svar.

Jeg læser det som om, at tiden der bruges på fritidsbeskæftigelsen skal modregnes.

https://min-a-kasse.dk/din-situation/sel...eftigelse/

Hvilket vil være ret begrænset, da de jo nærmest er selvplejende året rundt.

Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld
28 stk 240w Bosch c-Si M60S
Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02
[Billede: cc49b3b6xxs0.png]
[Billede: cc49b3b6xxs1.png]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering