Batterier på gammelt solcelle anlæg
|
14-12-2019, 09:12
Besked: #1
|
|||
|
|||
Batterier på gammelt solcelle anlæg
Hej
Gør mig klogere Har et 6kw Fronius IG plus v2 anlæg fra 2012 (altså den gamle ordning) Kan man / må man / kan det svare sig Kan man få noget der kan sættes sammen med mit Fronius anlæg? Går det ud over den ordning man er på? Hvad skal man have og hvad koster sådan en komplet institution? Anbefaling af firma der gør i dette. Kan det overhovedet svarer sig? (er på firmaordningen) Vi overvejer køb af lille elbil. Hjælp mig til at blive klogere Mvh haug |
|||
15-12-2019, 18:23
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Batterier på gammelt solcelle anlæg
(14-12-2019 09:12)haug Skrev: Hej En ting er helt sikkert hvis du så meget piller ved et komma i dit anlæg bliver du sat af ordningen og tro mig de har styr på det ( Energinet ) alt kan måles Men husk på dette er et offentligt Forum Der er flere eksempler på folk der selv har strikket noget sammen som Energinet ikke er glade for som er blevet anmeldt Selvfølgelig kan alt lade sig gøre der er bare ikke økonomi idet Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home ----------------- Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp. Deger Tracker 5000 n t . 8 kw 3 faset Solaredge inverter Anlæg nr 2 start okt 2015 På stativ 7,800 kWP 17 kw 3 fastet solaredge inverter neddroslet til 6 kw. |
|||
15-12-2019, 22:10
Besked: #3
|
|||
|
|||
Fronius nyere Hybrid med batterier kan tilføjes med grafer for hele anlægget, men som det nævnes Energinet er ikke nemme at gøre tilfreds.
Jeg gør det via gruppe 3 og orker ikke andet. Et tilslutningsgebyr og slut. Så alt strøm, jeg ikke bruger eller kan oplade mine batterier med, fyrer jeg af med elpatroner i buffertank til varmepumep |
|||
23-01-2020, 10:51
Besked: #4
|
|||
|
|||
(15-12-2019 18:23)Dinsol.dk Skrev: En ting er helt sikkert hvis du så meget piller ved et komma i dit anlæg bliver du sat af ordningen og tro mig de har styr på det ( Energinet ) alt kan måles Kan du forklare mig forskellen på, at tilføje et batteri, eller at købe og tilslutte en elbil? Det er lidt mere end et komma. Men min pointe er, at det der med at "pille" det kommer så sandelig an på, hvor man piller. Er det på dimensionen af anlægget, så JA så bliver der nok ballade. Er det derimod tilføjelse af batteri/andet, så kan jeg simpelthen ikke se, hvori forskellen ligger på det, en elbil eller hvilket som helst anden form for straks-forbrug, som er det man vil kunne "se udefra".. Thats it! |
|||
23-01-2020, 12:02
Besked: #5
|
|||
|
|||
(23-01-2020 10:51)Kandersen01 Skrev: Kan du forklare mig forskellen på, at tilføje et batteri, eller at købe og tilslutte en elbil? Ja det ene er på hjul Det andet er nagelfast /fast installation Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home ----------------- Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp. Deger Tracker 5000 n t . 8 kw 3 faset Solaredge inverter Anlæg nr 2 start okt 2015 På stativ 7,800 kWP 17 kw 3 fastet solaredge inverter neddroslet til 6 kw. |
|||
23-01-2020, 12:04
Besked: #6
|
|||
|
|||
RE: Batterier på gammelt solcelle anlæg | |||
23-01-2020, 13:24
Besked: #7
|
|||
|
|||
(23-01-2020 12:04)Kandersen01 Skrev: Og det kan man se, hvordan? Ved at du ikke har noget forbrug hvis du forbruger fra batteri Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home ----------------- Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp. Deger Tracker 5000 n t . 8 kw 3 faset Solaredge inverter Anlæg nr 2 start okt 2015 På stativ 7,800 kWP 17 kw 3 fastet solaredge inverter neddroslet til 6 kw. |
|||
23-01-2020, 13:35
Besked: #8
|
|||
|
|||
RE: Batterier på gammelt solcelle anlæg | |||
23-01-2020, 13:56
Besked: #9
|
|||
|
|||
Der er faktisk elbiler der arbejder på den mulighed, at du kan koble dem på hjemmets installation når du kommer hjem, og deraf tage strøm til huset fra batteriet..
Energinet kan ikke/burde ikke have noget som helst med dette at gøre. |
|||
23-01-2020, 14:47
Besked: #10
|
|||
|
|||
Nu kender jeg ikke inverteren der oprindelig blev refereret til , men hvis den har mulighed for tilslutning af batterier så vil jeg gætte på der ikke sker noget ved at enable funktionen og eftermontere batteripakken. Svarende til at batteriet desværre har været "defekt" indtil nu. Det burde jo ikke betyde noget for selve godkendelsen.
Men hvis den ikke er "bare lige" og der skal rodes og monteres ekstra udstyr til "den godkendte solcelleinstallation", ja så kan/skal man næppe forvente at blive i den gamle ordning. Hvis man eftermontere en elbillader i sin hus installationen, som så indirekte giver mulighed for at gemme evt. solcelle overskudsproduktionen lokalt, ja så er det nok også OK. Der pilles jo ikke ved selve solcelleinstallationen, inverteren eller andet af det "godkendte". Tror dog ikke man skal rode meget med batterier og lign. hvis man er på den gamle ordning, for det eneste der kan betale inversteringen er jo selve elprisen og transport tariffen på det man får leveret fra nettet og det er formentlig ikke de helt store beløb. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|