Valg af ny leverandør af el???
|
03-02-2020, 17:42
Besked: #1
|
|||
|
|||
Valg af ny leverandør af el???
Hej med jer,
Jeg har nu i et par år haft OK som elleverandør, men min oplevelse er at de ikke helt har styr på at afregne når vi har et 3,2 KW solcelleanlæg. Hvem kan I anbefale at skifte til? Elforbundet? Modstrøm? Vindstød? Eller et helt fjerde selskab??? Jeg ved emnet har været drøftet før, men da tiderne konstant skifter vil jeg (og sikkert andre) nok gerne have et helt up-to-date råd fra en som måske har været kunde hos et godt selskab i nogen tid og føler i maven at valget er rigtigt. På forhånd tak. |
|||
03-02-2020, 22:15
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Valg af ny leverandør af el???
Jeg er jo selv spørgeren, men kunne følgende være en oplagt mulighed for os som 3,2 KW solcelleejere og et forbrug på 2000 KwH om året (ja du læste rigtigt):
Nettopower i Aarhus??? Gode anmeldelser, lav elpris med gennemskuelighed og deres tilbud om at købe overskydende strøm fra solcellerne. Jeg har læst om Elforbundet/Morten, Vindstød og Modstrøm og i guder hvor er der mange der anklager dem for urent trav og bondefangeri. Det tør og ønsker jeg ikke, med mindre en af I andre kan sige god for dem. |
|||
06-02-2020, 17:11
Besked: #3
|
|||
|
|||
(03-02-2020 22:15)hundefar Skrev: Jeg har læst om Elforbundet/Morten, Vindstød og Modstrøm og i guder hvor er der mange der anklager dem for urent trav og bondefangeri. Det tør og ønsker jeg ikke, med mindre en af I andre kan sige god for dem. Jeg ved ikke om de bondefanger, men det er underligt at "Elforbundet" kan sælge strøm langt under "spotprisen" på nordpool. Jeg spurte Morten men han svarede aldrig. Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, jeg spurte fordi det undrede mig. https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/#/nordic/map Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler. Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85% 2012-09-01 Idriftsat. 2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html 2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes. |
|||
06-02-2020, 17:28
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hvis du søger på elpris.dk (den officielle side som forsyningstilsynet står bag) vil du også kunne finde nogen der sælger strøm til kr. 0 (nul).
Så at elforbundet sælger til under spotpris er ikke så enestående. Personlig har jeg erfaring med Vindstød, Modstrøm, SEAS-NVE og eneste forskel i praksis er deres fakturering og “service” i den forbindelse. Her er der nogle der er bedre end andre, og ikke behøver “roder rundt” med flere måneders aconto betaling forud, og 3 måneders afregning bagud. Det er eller kan være svært at gennemskue hvis ikke man minutiøst selv holder kontrol med det. Men som regel stemmer det - over tid. Det gamle OK havde også lidt “problemer” med at holde styr på aconto og afregning. |
|||
08-02-2020, 16:14
Besked: #5
|
|||
|
|||
(06-02-2020 17:28)Lars-Jacobsen Skrev: Hvis du søger på elpris.dk (den officielle side som forsyningstilsynet står bag) vil du også kunne finde nogen der sælger strøm til kr. 0 (nul). At nogle selskaber forære strømmen væk i en periode er jo for at få kunder i butikken, så et kalkuleret tab. Helt lige som hvis butikkerne sælger flæskesteg med tab op til jul for at få folk til at købe andet, så umiddelbart forklare det ikke hvorfor Elforbundet kan sælge under spotprisen, eller rettere elhandlerne gennem elforbundet, sælger under spotpris. Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler. Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85% 2012-09-01 Idriftsat. 2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html 2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes. |
|||
08-02-2020, 17:20
(Denne besked var sidst ændret: 08-02-2020 af 17:24 Lars-Jacobsen.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Det er nok af samme årsag ;-)
Kunder i butikken - gerne mange der så glemmer at melde fra igen og bliver hængende på et andet/dyrere produkt. Glemte lige at nævne at man jo ikke kan købe sin strøm hos elforbundet, det er jo bare en forening der laver en rabataftale for dig (sine medlemmer). Det er de så rimelig gode til pga de potentiel mange kunder for de elhandlere der vil “lege med”. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|