afregning per fase?
|
09-05-2020, 17:15
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: afregning per fase?
Jeg ser intet problem i at opsætte solcelleanlæg i dag. Man skal bare have for øje, at enten skal man forbruge så meget af produktionen som muligt selv, og ellers skal man lagre det. At lagre det er voldsomt dyrt, men med et tilpas stort forbrug, så kan det lige præcis hænge økonomisk sammen. Men man skal ikke forvente at nogensinde kunne tjene penge på det.
|
|||
11-05-2020, 11:17
Besked: #12
|
|||
|
|||
(09-05-2020 17:15)Kandersen01 Skrev: Jeg ser intet problem i at opsætte solcelleanlæg i dag. Man skal bare have for øje, at enten skal man forbruge så meget af produktionen som muligt selv, og ellers skal man lagre det. At lagre det er voldsomt dyrt, men med et tilpas stort forbrug, så kan det lige præcis hænge økonomisk sammen. Men man skal ikke forvente at nogensinde kunne tjene penge på det. Jeg lægger ikke det mindste skjul på jeg har solceller fordi det, engang, var en god forretning. Jeg har ikke så høje tanker om mig selv, jeg tror jeg ændre det mindste miljømæssig eller på noget som helst andet plan med min adfærd. I min verden er det helt ligemeget hvad vi gør enkeltvist så længe vi accepterer at flytrafikken stiger til det dobbelte i 2050, eller forventede det for Corona, så længe EU`s miljøministre flyver til topmøder i privatfly, så længe vil tiljubler krydstogtskibe og mine træpiller er importeret fra Polen hvor de 100Kwh der skal bruges pr. tons kommer fra kul og materialet kommer fra naturgasfyrede tørreovne osv. osv. Tankene på de store Airbus fly indeholder iøvrigt 320.000L afgiftsfri brandsstof og det gør de jo ikke hvis ikke de skulle bruges på turen, så igen er der absolut kun en grund til jeg investerede omkring 100k i solceller. Det var en god forretning, og på den baggrund er det helt sort at gøre det idag. Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler. Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85% 2012-09-01 Idriftsat. 2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html 2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes. |
|||
11-05-2020, 11:22
Besked: #13
|
|||
|
|||
(11-05-2020 11:17)383CI Skrev: Det var en god forretning, og på den baggrund er det helt sort at gøre det idag. Uden at ville gøre mig selv mere "grøn" end jeg er. Så har jeg alligevel et generelt problem med det du skriver, som egentlig beskrives bedst med et spørgsmål: Hvad hvis alle kun gøre noget, forudsat at det er en god forretning for dem? |
|||
11-05-2020, 16:41
Besked: #14
|
|||
|
|||
Lav en ny tråd til de politiske og personlige meninger og holdninger.
Så kan vi holde os til emnet: afregning per fase i denne ![]() |
|||
12-05-2020, 08:18
Besked: #15
|
|||
|
|||
(11-05-2020 16:41)Lars-Jacobsen Skrev: Lav en ny tråd til de politiske og personlige meninger og holdninger. Det har egentligt ikke noget med mine politiske meninger at gøre, og hvis du viste hvad jeg stemte ville du, meget sikkert, bliver alvorligt overrasket. Jeg underbygger min begrundelse for hvorfor afregningen for vores solceller, for mig at se, er udhulet i så stor en grad at en investering i den slags er, tæt på underskudsgivende. I starten af tråden beskriver jeg forhold omkring afregning pr. fase og I hvilke tilfælde hvad gør sig gældende. Så hvid du mener tråden skal holde sig totalt på sporet omkring "afregning pr. fase" tænker jeg det er påfaldende du finder plads og energi til at irettesætte mig. Det har, i bund og grund, heller ikke voldsomt meget med fase/summerings afregning at gøre! Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler. Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85% 2012-09-01 Idriftsat. 2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html 2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes. |
|||
12-05-2020, 09:17
Besked: #16
|
|||
|
|||
Undskyld og godt ord igen.
Jeg har ingen mening eller holdning til hvad du stemmer politisk mm. Det var bare for at holde fokus på selve problemet. Vi har rigtig mange andre tråde om hvad man måtte mene om ændringerne af de forskellige ordninger. Og så ved jeg af erfaring at Kandersen kan få en meget lang dialog omkring mange emner hvor det også nogle gange kommer ud på et sidespor ift. subjekt. Diskution er helt fint med mig, men man skal passe på ikke komme til at hijacke tråden og diskutere noget helt andet end emnet. Det var venlig ment og ikke et surt opstød. Så herfra skal i ikke høre mere fra Internetpolitiet :-) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|