Skift selskab
|
25-09-2020, 17:20
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Skift selskab
Synes det er enormt svært at gennemskue om det kan betale sig....
Vi sidder med årlig forbrug på ca 4600 kWh og ekstra produktion på ca 600 kWh. Vil det kunne betale sig? Eller skal jeg ind og undersøge direkte forbrug først, for derved at se hvor meget der er “ude og vende”? På forhånd tak ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
25-09-2020, 17:41
(Denne besked var sidst ændret: 25-09-2020 af 17:45 klr.)
Besked: #12
|
|||
|
|||
Om det kan betale sig afhænger jo af hvad du giver i din nuværende aftale - og hvad du kan få. Jeg kan så i forhold til før oplyse. at jeg sparer ca. 30 øre pr. kWh i forhold til tidligere.
De nye regler omkring flexafregning mv betyder netop, at man så at sige skal købe sin egen strøm tilbage (for typisk betydeligt mere end man selv får for den af Vindstød). Men det betyder så også at man skal købe langt mere end tidligere - hvorved der altså er mere at spare alt i alt. Hvor meget du rent faktisk køber kan du bla. se her https://eloverblik.dk/welcome Men det er jo også en overvejelse om det er besværet værd. I mit tilfælde er det synes jeg: ca. 3.000/år er sparet ("el-hus"+ plug-in bil). Pt. en aftale gennem elforbundet med Vindstød. ![]() |
|||
26-09-2020, 09:29
(Denne besked var sidst ændret: 26-09-2020 af 09:48 Lars-Jacobsen.)
Besked: #13
|
|||
|
|||
Hvis man ikke selv gider gøre det (altså holde øje med markedet og skifte leverandør løbende) kan man nu købe det som service her:
https://www.goswitch.dk/ Det skal de så have kr. 350,- for om året. Det er sådan set billig nok hvis de kan spare forbrugeren for kr. 1.000,- så er det jo win/win. Men når nu man selv kan i løbet af 10 minutter, så kan man jo holde en god timeløn. |
|||
01-10-2020, 08:15
Besked: #14
|
|||
|
|||
(26-09-2020 09:29)Lars-Jacobsen Skrev: Hvis man ikke selv gider gøre det (altså holde øje med markedet og skifte leverandør løbende) kan man nu købe det som service her: Hej Lars Lavede lige en hurtig forespørgsel ved Goswitch og fik flg. svar: “ Hej Søren Du får, når du er i grp 6, desværre ingen fordel i at anvende GoSwitch. Det kan simpelthen ikke betale sig for dig at skifte hvert halve år, da du så vil snyde dig selv pga måden du opgøres på.” Er det mig eller Goswitch der ikke helt forstår det så? Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
01-10-2020, 10:00
(Denne besked var sidst ændret: 01-10-2020 af 10:01 Lars-Jacobsen.)
Besked: #15
|
|||
|
|||
Nej de har sådan set ret. Hvis du skifter selskab i “utide” ifht din årlige opgørelses dato, så skal du også lave en ekstraordinær netto opgørelse.
Så hvis de hver gang en aftale er udløbet efter 4-6 måneder vil skifte dig til et nyt selskab kan det være dårlig forretning for dig. Men hvis man ikke skifter leverandør, men bare “forlænger” sin aftale hver halve år ligesom elforbundet, ja så sker der ikke nettoopgørelse i utide. Man kan som sagt også bare selv lige tjekke 1 gang om året, 2-3 måneder før opgørelses dato om man har en OK aftale. For så kan man nå at skifte, om nødvendigt. Hvis dato er d. 1.1 og man ikke lige når det, ja så sker der nok ikke rigtigt noget ved det de første par måneder. For der når man nok ikke at få ret meget “ i banken”. Men man skal nok ikke lige skifte i 3. Kvartal hvor der formentlig er mest “på kontoen”. |
|||
02-10-2020, 20:13
Besked: #16
|
|||
|
|||
(01-10-2020 10:00)Lars-Jacobsen Skrev: Hvis dato er d. 1.1 og man ikke lige når det, ja så sker der nok ikke rigtigt noget ved det de første par måneder. For der når man nok ikke at få ret meget “ i banken”. Men man skal nok ikke lige skifte i 3. Kvartal hvor der formentlig er mest “på kontoen”. Super, tak for svar! Hvor finder man sin opgørelsesdato? Undskyld hvis det er et dumt spm ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
07-10-2020, 17:05
Besked: #17
|
|||
|
|||
Nu er jeg ikke på den ordning og kan svare 100% herpå, men det burde fremgå af den årlige opgørelse du har fået hidtil. Om du har haft netto overskud som du har fået udbetalt af Energinet/Energistyrelsen.
Det kan også være den regning har været lavet af dit handelsselskab. (Altså din “almindelige” elregning.) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|