Summationsmåler og smart meter
|
19-10-2020, 23:30
Besked: #41
|
|||
|
|||
RE: Summationsmåler og smart meter
(19-10-2020 23:03)Lars-Jacobsen Skrev: Vedhæftet er mine beregninger. Rent faktisk har det stået på siden Juni 2017, dog i meget begrænset omfang, da batteriet først blev tilsluttet i Oktober 2017, hvor det der gik rigtig galt. I øvrig har jeg ikke gide forsøge sælge mit overskud. Set i bakspejlet skulle jeg måske have gjort det, om ikke andet for at godtgøre en anelse for skaden. Men det er minimalt hvad jeg har kunne hente hjem den vej, for da jeg fik solcelleanlæg i 2017, der var ikke mulighed for at sælge det. Det kom først midt 2018, (så vidt jeg husker det). Der er flere årsager til at jeg reagere meget kraftigt netop med hensyn til summation/fasemåler.. Fasemåleren er et no go i en installation, hvor der kan blive tale om at sende overskud ud på nettet. Den del burde ALLE der har kendskab til dette vide, heribland særligt netselskabet, som jo ejer måleren. Vi kan godt debattere retfærdigheden i, at jeg som forbruger pludselig får den idiotiske ide at opsætte et solcelleanlæg. Og så skal netleverandøren bare skifte måleren. Men faktum er, at jeg gjorde netleverandøren opmærksom på dette problem i maj 2018, og særligt hvor alvorligt det var. Hvor jeg bad om at få skiftet måleren. Dette havde de absolut ingen forståelse for, heller ikke selvom jeg tilbød at selv ville betale for det. Når man nu, som netleverandør ved, hvor stor skade det her har, så burde de i den grad havde været mere medgørlige med at finde en løsning. Men jeg blev spist af med, "det har vi ingen planer om at ændre på". Så fra maj 2018 måtte jeg bare erkende, at det her kom til at koste mig kassen. Jeg overvejede flere gange, om jeg ganske enkelt skulle slukke batteriet, men i min naivitet formodede jeg, at det her vanvid måtte få en ende meget snart.. Det fik det også i februar 2019, da den nye målerbekendtgørelse kom. Og straks efter var jeg i gang med netleverandøren igen. Her måtte jeg så igen sande, at de absolut ikke er til for forbrugernes skyld. Jeg kunne nu få lov at bestille en summationsmåler. Men de var i rest-ordre (som de kaldte det) og kunne ikke svare på, hvornår jeg kunne få en. Der skulle så gå indtil februar 2020 før det lykkedes mig at få en summationsmåler.. Så har man al mulig grund til at blive ekstrem bitter på hele den rådne energi sektor. Jeg skal nok overleve de 8000,- kroner jeg har mistet. Men min tillid, den er helt klart forsvundet. Og Cerius er nok nogle af de absolut værste på dette marked. Fra andre selskaber har jeg hørt, at de har skiftet målerne, sågar gratis, når folk har bedt om det. Cerius, der gør som det passer dem. De skal være glade for, at vi ikke har valgfrihed hvad angår netleverandører, desværre. Btw.. Det er ikke helt hijack af tråden.. Det omhandler trods alt summationsmåler ![]() |
|||
20-10-2020, 04:57
Besked: #42
|
|||
|
|||
RE: Summationsmåler og smart meter
(19-10-2020 23:03)Lars-Jacobsen Skrev: Nå men enden på det hele er jo at vi er enige :-D Det jo go læsning, især når man er grøn på området |
|||
20-10-2020, 09:21
Besked: #43
|
|||
|
|||
RE: Summationsmåler og smart meter
(20-10-2020 04:57)Ulrich Skrev: Det jo go læsning, især når man er grøn på området Det er det helt klart. Selvfølgelig er det ikke alle der går op i sådan noget så teknisk som det her. Så længe det virker som det skal, så er alle glade. Og det er også udgangspunktet. Desværre er det bare ikke altid sådan verden er skruet samme. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|