Regnskabsmæssige metode gammel (2012) kontra skematisk metode
|
04-01-2021, 17:16
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Regnskabsmæssige metode gammel (2012) kontra skematisk metode
Det er ikke så interesant at se pdf’r af graferne. Så når du logger ind med nemid, vælger du bare din installations adresse, og klikker på “hent data”
Så vælger du “forbrug” og angiver periode samt opløsning (time) og downloader data i Excel eller .csv |
|||
04-01-2021, 22:21
Besked: #12
|
|||
|
|||
så tror jeg det lykkes tog lige et par dage af, start januar 2020 da filen blev lidt for stor til overførelse hertil men det gik
![]() ![]() |
|||
05-01-2021, 20:56
(Denne besked var sidst ændret: 05-01-2021 af 20:57 Lars-Jacobsen.)
Besked: #13
|
|||
|
|||
Jeg har prøvet at sammenstille dine data ud fra hvad jeg gætter er hvad.
Som jeg regner mig frem vil du samlet skulle købe strøm i 2020 og ikke have netto overskud som du kan sælge/afregne til 60/40 øre. Er det korrekt ? Du får ialt leveret 3.831KWH som du skal "købe" og betale net tarif for. Så producere og "gemmer" du ialt 2.293KWH af dine egne som så bliver modregnet i leverancen. Dem "sælger" man idag via Vindstød til markedspris i produktions øjeblikket. Hvis du samlet set så på årsbasis har netto overskud, vil staten "toppe op" på markedsprisen indtil de 60/40 øre. Men kun på netto overskudet. Men du har ikke et samlet overskud, du har et samlet netto køb på 1.538 KWh strøm. Det er så kun dem du skal betale afgift af, og ikke af alle de leverede 3.831KWh. Så reelt sparer du afgiften af 3.831-1.538=2.293KWh Jeg kan ikke umiddelbart regne ud hvad målepunktet 571313174116414283 skal være da har en fast/ens daglig værdi på 4,5KWh og det på årsbasis summer op til 1.644KWH. Umiddelbart vil jeg gætte på det er et virtuelt Elvarme målepunkt, til beregning af nedsat afgift, men tal størrelsen passer ikke med de 4.000Kwh årligt. Så hvad mon det er ? En anden pudsig ting jeg kan se ud af data er du formentlig har en legionella spids hvor du hver lørdag kl. 04 lige opvarmer VVB beholderen. Er det også korrekt gættet ? Når vi så nu har fakta på plads, kan vi begynde at kikke på det økonomiske konsekvenser ved at installere et nyt anlæg (udvide det gamle). Men vi skal lige have dig til at bekræfte/verificere tallene først. |
|||
05-01-2021, 22:14
Besked: #14
|
|||
|
|||
Ja, det passer
![]() I forhold til varmepumpen så det rigtigt den laver en varm spids kl 04 om morgen den kunne man måske rykke til kl 12 om dagen så den udnytter produktionen når solen står højst. Fremtidigt begynder jeg også at lade hybrid med 13 kw batteri, det kan vel bedst betale sig at udnytte produktionen bedst muligt.. Spørgsmålet er om, hvis jeg udvider med 12 solceller (2,3kw)ca om de måske skal stå imod øst 30 gr på flat tag “. da hovedhuset skygger fra kl 16 om foråret og sommer, hvis de står direkte imod syd. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|