SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Piko 5.5 viser xxx intet lys
22-02-2021, 22:54
Besked: #1
Hans32 Offline

Piko 5.5 viser xxx intet lys
Hej har lidt problemer med at få gang i min piko 5.5 jeg har købt brugt og er lidt bange for jeg er blevet snydt

Jeg har haft en elektriker ude men han fik kun lige testet cellerne og ledninger op til inverteren, der var så et stik der var defekt det er blevet skiftet og der kører strøm i ledninger op til inverteren.

men den hiver ingen strøm ned og der er ingen volt, amp, eller What at se kun xxx på displayet, jeg kan komme rundt i menuen.
Men jeg kan hellere ikke lave en fan test??
Jeg har prøvet at Reboot inverteren flere gange
Jeg har 2 invertere. Den anden piko 4.2 virker fint, de begge inverter kører på samme gruppe. På en 16a

Kan man gøre nået bag kabinettet eller er inverteren brændt af eller et printkort ? Den lugter ikke brændt eller noget..
Min piko 4.2 tænker jeg, køre som master og så muligvis 5.5 som slave.
Er der nogle der har en ide ?
Find
Citér
23-02-2021, 07:55
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Piko 5.5 viser xxx intet lys
Hmm ny ekstra inverter og solceller på eksisterende installation. Det lyder ikke helt som en godtkendt og registreret løsning jvfr. regler og bekendtgørelser på området.
Har elektrikkeren anmeldt anlægget til Forsyningsselskabet da han tilsluttede det.
Find
Citér
23-02-2021, 13:51
Besked: #3
Hans32 Offline

Skulle være ok der bliver to Kamstrup elmåler to til slutninger 1 privat og 1 erhverv.
Men den skulle gerne meldes til, den skal bare først virke, ville gerne undgå at købe en hel ny inverter. Så det er i et prøve scenerie lige nu.
Find
Citér
23-02-2021, 18:03
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

Og den er tilsluttet nettet ?
Med mindre det er en stand alone / ø-net inverter skal den være tilsluttet nettet før den starter.
Hvis du har en “tilsvarende” piko inverter sidende i forvejen kan du jo midlertidigt prøve at montere den på den gamles plads og se om den virker der, og omvendt. Så finder du ud af om det er inverteren, eller installationen/panelerne der er noget galt med.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering