Søvnig Inverter
|
22-01-2022, 11:30
Besked: #1
|
|||
|
|||
Søvnig Inverter
Hej alle.
Jeg har et spørgsmål omkring det at min Kostal Piko 4.2 kWh inverter, 10 år gammel sommetider ikke vil starte op og producere strøm selv om solen er fremme, hvis jeg afbryder strømmen til inverteren på måleren og venter 30 sekunder og så tilslutter strømmen igen starter inverteren straks med at producere strøm igen. Jeg har 2 stringe solcellepaneler som begge producerer ca det samme hele tiden, jeg tænker ikke det er solcellepanelerne der er noget galt med. Er der andre der har haft samme udfordringer.? Thomas. |
|||
15-02-2022, 08:46
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Søvnig Inverter
Jeg har samme problem med min 10 år gamle PIKO 5.5
Indtil for en uge siden har den virket upåklageligt, men den går nu spontant i "operation mode: Off" og stopper med at producere. Ved afkobling af AC og DC i ca 5 min som foreslået her starter den op og producere igen. Det varer dog under et døgn før den igen går i Off mode. Først troede jeg det var manglende køling da jeg bemærkede det midt på dagen hvor solen skinnede meget, men i går kørte den fint hele dagen og gik i "operation mode: Idle" da solen gik ned og først senere på aftenen gik i Off mode. Det er også med to DC linjer ind som umiddelbart se balanceret ud. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|