SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Økonomi og skat - hvilken ordning gælder nu?
03-04-2022, 16:42
Besked: #1
HJL Offline

Økonomi og skat - hvilken ordning gælder nu?
Hej Solcelledebat!
Så er det igen tid til indberetning til skattemyndighederne. Jeg har i en årrække afregnet efter "virksomhedsskatteordningen" men forstår nu, at der er sket ændringer for skatteåret 2021. Desværre kan jeg ikke rigtig finde hvad ændringerne konkret består i. Gælder virksomhedsordningen for et solcelleanlæg ikke længere? Kan jeg da vælge at nedlægge virksomheden med en "afskriv straks" eller er jeg tvunget til at fortsætte en almindelig virksomhedsordning - og have noget regnskabsbøvl uden ret megen eller ingen økonomisk fordel? Eller kan jeg "vælge" at køre videre efter standardmetoden - "Den skematiske ordning" ?
Find
Citér
04-04-2022, 17:41
Besked: #2
Dinsol.dk Offline

RE: Økonomi og skat - hvilken ordning gælder nu?
(03-04-2022 16:42)HJL Skrev:  Hej Solcelledebat!
Så er det igen tid til indberetning til skattemyndighederne. Jeg har i en årrække afregnet efter "virksomhedsskatteordningen" men forstår nu, at der er sket ændringer for skatteåret 2021. Desværre kan jeg ikke rigtig finde hvad ændringerne konkret består i. Gælder virksomhedsordningen for et solcelleanlæg ikke længere? Kan jeg da vælge at nedlægge virksomheden med en "afskriv straks" eller er jeg tvunget til at fortsætte en almindelig virksomhedsordning - og have noget regnskabsbøvl uden ret megen eller ingen økonomisk fordel? Eller kan jeg "vælge" at køre videre efter standardmetoden - "Den skematiske ordning" ?

Tror du skal læse lidt på lektien igen
du vil gerne have alle goderne men ikke det sure

Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home
-----------------
Solcelle Opstart 03-03-2012
7,050 kwp.
Deger Tracker 5000 n t .
8 kw 3 faset Solaredge inverter
Anlæg nr 2 start okt 2015
På stativ 7,800 kWP
17 kw 3 fastet solaredge inverter
neddroslet til 6 kw.
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering