Solceller som tag.
|
08-06-2012, 08:18
Besked: #1
|
|||
|
|||
Solceller som tag.
Hej alle.
Jeg skal skifte tag på min udbygning, så tænkte at man kunne få solceller som ER selve taget. Har nogen lagt sådan et tag? Hvor finder jeg en leverandør? Kan almindelige solcelleplader evt monteres med nogle overlægsplader i mellemrummet mellem pladerne, således at hele panelfladen bliver tæt som et tag? |
|||
08-06-2012, 12:00
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Solceller som tag.
Hej,
Det kan du godt MEN hvis taget skal være isoleret giver det ikke mening da du vil have et meget stort tab i forbindelse med varme paneler hvis der ikke er nogen form for ventilation under panelerne. Du kan få mange typer paneler uden rammer og montage systemer som gør det muligt. Mulige anvendelser kan f.eks. være til carporten, terressen mm. her ville det også være smart at bruge transparente mono paneler (backsheetet er gennemsigtigt) så du også får noget lys igennem. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 10kW begrænset til 6kW m. PV Sweep - Firmware version 3.42. Paneler: 39 x ET Solar ET-M572185BB. Orientering ca. 75 grader mod vest og 25 graders hældning. |
|||
17-06-2012, 13:43
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Solceller som tag.
Vær opmærksom på skatte reglerne hvis du benytter solceller som tag!
Jeg ville spørge mit lokale skatte kontor til råds inden, for sidste melding vi fik var at hvis solceller var en del del af taget (altså ingen luft mellem tag og celler) var det ikke muligt at afskrive på dem! Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|