SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Oprettelse af PV system
23-12-2022, 15:02
Besked: #1
Lincoln Offline

Oprettelse af PV system
Kan nogen mon hjælpe mig?

Jeg har fået ny PC, og skal i den forbindelse opsætte Fronius Solar Access, herunder oprette et nyt PV System.... og her har vi balladen....

Jeg har indtastet følgende:
PV System Name: Min adresse
Country: Denmark
State: (blank)
Time Zone: GMT +1
Tariff: 1
Currency: EUR
Connection type: USB

- alt sammen fuldstændig magen til oplysningerne i Solar Access på den gamle PC, med undtagelse af navnet.

Men knappen "Save" forbliver inaktiv UANSET hvad jeg gør. Intetsteds er det muligt at gemme oplysningerne.

USB kablet er sat i. Solcellerne er (var) aktive, da jeg prøvede at oprette PV system.

Kan nogen forklare hvad jeg gør galt?

Jeg har prøvet både google og fronius - de henviser til samme fremgangsmåde, men har ingen troubleshooting....
Find
Citér
23-12-2022, 15:49
Besked: #2
Lincoln Offline

RE: Oprettelse af PV system
Update...

Det er tilsyneladende dataloggeren, der volder (voldsomme) problemer.

Går jeg ind i enhedshåndtering (oversigt over tilsluttede enheder), så kan jeg se "Datalogger2" - og den klassiske gule trekant henover. Det er naturligvis ikke muligt at få at vide HVAD problemet er - kun at DER ER et problem med dataloggeren. Så får jeg at vide at der ikke er nogen driver til dataloggeren. Så går jeg ind på Fronius, og har downloadet de første 5 forskellige drivere og opdateringer - men INTET virker. Windows kan og vil ikke installere Dataloggere2, fordi Windows påstår at der stadig ikke er nogen driver. Det er virkelig op ad bakke.... Jeg havde slet ikke de problemer, da jeg skulle installere Solar Access på min gamle PC.
Find
Citér
23-12-2022, 15:57
Besked: #3
Lincoln Offline

På den gamle PC kan jeg nu (pludselig) under Connection Type: USB se USB Connection: Datalogger2 (010113193).

Dette punkt er ikke synligt, når jeg forsøger at installere et PV system på den nye PC. Men som nævnt - den nye PC har tilsyneladende også store problemer med at acceptere dataloggeren....
Find
Citér
24-12-2022, 10:53
Besked: #4
Lincoln Offline

Ingen bud?
Find
Citér
24-12-2022, 20:19
Besked: #5
Lars-Jacobsen Offline

Hvis det er via usb tyder noget på driveren ikke rigtig er installeret korrekt eller kompatibelt. Eks. din nye PC er Win10 og den gamle 7 eller lign.
Derfor prøv om du kan installerer driver i “kompatibelt” mode, og dermed sikre den faktisk er der efterfølgende, ligesom på den gamle PC.
Kan også være den faktisk er installeret men Usb porten vare anvender en anden driver, som så ikke er kompatibel.
Men ovenstående er rent gætværk da jeg ikke har kendskab til produkterne.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering