Afbryder før Inverter
|
19-06-2012, 07:08
Besked: #1
|
|||
|
|||
Afbryder før Inverter
Hej med jer, jeg skal snart til at sætte mit anlæg op og kom til at læse om afbryder af DC strømmen før Inverter, hvis denne ikke sidder tæt på eltavlen.
Min Inverter (TLX8Pro) kommer til at sidde udenfor på en nordvendt mur oppe under udhænget. Herfra er der 3 meter ind til eltavlen. Er der nogen der ved om det er nødvendigt med en aflåst afbryder før Inverteren? Eller om den der sidder i Inverteren er god nok? ![]() Heine Inverter: Danfoss TLX 8 PRO+ låst til 6kw Paneler: 32 stk ZN Shine ZX5M 255 W black Produktion: Jepsen |
|||
19-06-2012, 09:48
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Afbryder før Inverter
DC afbryderen i inverteren burde være nok, og der skal som du er inde på være en mulighed for at afbryde forsyningen ind i tavlen, (indenfor syns/betjenings vide).
Denne klares oftest ved at placere en gruppeafbryder/automatsikring i hovedtavlen og mærke den op. Evt. placeres hpfi også her, men begge ting kan placeres i en sekundær/undertavle i ved siden af inverteren, hvis faciliteterne overholder ovennævnte betingelse. |
|||
19-06-2012, 18:26
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Afbryder før Inverter
(19-06-2012 09:48)Lars-Jacobsen Skrev: DC afbryderen i inverteren burde være nok, og der skal som du er inde på være en mulighed for at afbryde forsyningen ind i tavlen, (indenfor syns/betjenings vide). Super, tak for info, så smider jeg bare hpfi-b og afbryder i eltavlen, det er da også noget nemmere. Inverter: Danfoss TLX 8 PRO+ låst til 6kw Paneler: 32 stk ZN Shine ZX5M 255 W black Produktion: Jepsen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|