betaling for dobbelt måler
|
24-06-2012, 18:13
(Denne besked var sidst ændret: 24-06-2012 af 18:14 søren bloch.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
betaling for dobbelt måler
hej alle
jeg har hørt fra særdeles pålidelige kilder, at det lokale forsyningsselskab er begyndt her pr.1-6 at tage 1600 plus moms for den måler jeg skal have i forbindelse med nettomålerordningen.de er s.... nogle banditter.hvad blir det næste. ![]() |
|||
24-06-2012, 18:18
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: betaling for dobbelt måler
(24-06-2012 18:13)søren bloch Skrev: hej alle Jeg satser bestemt på det stadig er gratis her (Mariagerfjord Kommune). Jeg kontaktede mit forsyningsselskab pr. mail mandag, og torsdag kom de og sikftede den. Tak for den gode service til Verdo, skal der lyder fra min side. Dagen efter kom der brev med GSRN-nummer, som nu er sendt til energinet. Jeg har ikke hørt noget om betaling, men det skulle ikke undre mig hvis det forholder sig sådan visse steder. |
|||
24-06-2012, 19:17
Besked: #3
|
|||
|
|||
(24-06-2012 18:18)anden1980 Skrev: Jeg satser bestemt på det stadig er gratis her (Mariagerfjord Kommune). navn på selskab ?. SEAS-NVE er 3-4 uger eller mere for samme handling |
|||
25-06-2012, 08:28
(Denne besked var sidst ændret: 25-06-2012 af 08:29 Lars-Jacobsen.)
Besked: #4
|
|||
|
|||
RE: betaling for dobbelt måler | |||
25-06-2012, 17:57
Besked: #5
|
|||
|
|||
RE: betaling for dobbelt måler | |||
25-06-2012, 22:14
Besked: #6
|
|||
|
|||
(25-06-2012 17:57)Green bay Skrev: Sorry: Havde ikke fantasi til, at tror det var navnet på en El- selskab. Jeg troede det var navnet på en el-installatøren. Undskyld. Jeg er også fra sjælland. Skam helt iorden ![]() Blot til info, så ringede tømmeren i går og sagde at de kiggede forbi i dag. Han har knoklet igennem fra 07.30 i morges og indtil kl. 15.30, hvor han sammen med 1½ mand fik monteret skinner og 30 stk. solceller. Der skal lyde stor ros herfra for en fremragende indsats ![]() Kl. 13.00 ringede elektrikkeren så og sagde han havde fået et hul i kalenderen, så han kunne lige kigge forbi og skifte Relæ og sætte invertere op (valgte at få skiftet mit 30 år gamle HFI til HPFI relæ når jeg nu alligevel var igang). Han blev næsten færdig, og kommer og afslutter i morgen over middag. Så jeg forventer at have et fuldt funktionsdygtigt anlæg i morgen omkring kl. 15.00. Så bliver det spændende at se, om det lever op til forventningerne. |
|||
26-06-2012, 09:56
Besked: #7
|
|||
|
|||
(25-06-2012 17:57)Green bay Skrev: Sorry: Havde ikke fantasi til, at tror det var navnet på en El- selskab. Jeg troede det var navnet på en el-installatøren. Undskyld. Jeg er også fra sjælland.VERDO er skam og så på sjælland: http://www.verdohillerodelnet.dk/ DONG og SEAS/NVE har altså ikke helt monopol, selvom det er lige før. |
|||
26-06-2012, 15:45
Besked: #8
|
|||
|
|||
(24-06-2012 18:13)søren bloch Skrev: hej alle Vi bor i Skanderborg kommune og fik skiftet måleren gratis. Vi ejer ikke måleren - det gør Galten Elværk. Måske ejer du selv din måler? Så skal du selvfølgelig betale for at få den skiftet. Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
26-06-2012, 16:22
Besked: #9
|
|||
|
|||
Der er vist ikke nogen der selv ejer en afregningsmåler. De tilhører alle netforsyningsselskaberne. Men det kan være de tager et gebyr for at skifte modellen ud, de det jo er dig der har behovet og initieret udskiftningen.
Skulle ikke undre mig om (ding)DONG ville kræve dette. Mindre lokalt funderede selvskaber har en helt anden holdning til hvad deres mission er: Gavn for lokalsamfundet, i modsætning til den tidligere nævnte mastodont der vist kun tænker på at tjene penge på alt. (Hvad der nok også er nødvendigt med de lønninger. Men det er en helt anden sag). |
|||
26-06-2012, 16:36
Besked: #10
|
|||
|
|||
(26-06-2012 16:22)Lars-Jacobsen Skrev: Der er vist ikke nogen der selv ejer en afregningsmåler. De tilhører alle netforsyningsselskaberne. Men det kan være de tager et gebyr for at skifte modellen ud, de det jo er dig der har behovet og initieret udskiftningen. Jeg har også hørt at SYD Energi er begyndt at tage penge for udskiftning, men det er ikke for hardwaren, men derimod for arbejdet med at køre ud og skifte. Du kan lade din installatør bestille og skifte måleren samtidigt med at han tilkobler din solcelle installation. Det kommer nok til at være billigst. Mvh Kent |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|