SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
6kW REC med Danfoss TLX6Pro+ for €10.472,-
26-06-2012, 17:58 (Denne besked var sidst ændret: 26-06-2012 af 17:59 jesvj.)
Besked: #1
jesvj Offline

6kW REC med Danfoss TLX6Pro+ for €10.472,-
Hej alle,

Jeg er ny her, men jeg står og skal investere i et solcelleanlæg i forbindelse med at jeg bygger nyt hus.

Jeg er faldet over følgende anlæg i Tyskland, til en pris der virker meget konkurrencedygtigt sammenholdt med hvad der kan findes i Danmark. REC panelerne kan jeg ikke umiddelbart finde noget negativt om, og godt nok kræver Danfoss inverteren et HPFI klasse B relæ, men til gengæld har den en webserver indbygget hvilket til en SMA koster det samme som HPFI-B relæet. :-)

Hvad synes I umiddelbart om anlægget, og kan evt. I anbefale bedre alternativer? Der er vel ikke tilfældigvis nogen, der har erfaring med forhandleren? Det virker som om den eneste tyske forhandler I omtaler herinde er Wilberts Solar. ;-)

Anlægget anbringes på en staldbygning med eternittag, og det bliver også der hovedtavlen kommer til at være.

Er der ellers nogle fælder ved at handle i udlandet, udover at garantien måske bliver lidt mere omstændelig at udnytte?

...og her var linket til pakken:
http://www.gerenda-solar.de/solar-angebo...dulen.html
Find
Citér
26-06-2012, 20:49
Besked: #2
psj Offline

RE: 6kW REC med Danfoss TLX6Pro+ for €10.472,-
Hej

Jeg har selv (som en af de allerførste danskere) købt hos Wilberts, men var også i dialog med Gerenda-Solar, som jeg også vurderede som konkurrencedygtig på prisen - og produkterne virker også umiddelbart OK.

Jeg droppede dog ham som leverandør, da han ikke kunne tilbyde en betalingsordning, hvor jeg enten betalte kontant ved levering eller fik pengene bundet på en spærret konto. Sidstnævnte løsning reklamerer han med på hjemmesiden, men det viste sig ikke at være gældende for kunder undenfor Tyskland :-)

Jeg ved ikke, hvordan du har det med at overføre x antal Euro uden at have nogen form for sikkerhed for at få varen udleveret - men det var altså ikke lige min kop the :-)

Psj
Find
Citér
26-06-2012, 21:27
Besked: #3
jesvj Offline

RE: 6kW REC med Danfoss TLX6Pro+ for €10.472,-
Hej PSJ

Det var da en god pointe. Der var heller ikke mulighed for at betale ved afhentning, eller hvordan? Det ligger jo godt nok pokkers langt nede i Tyskland, men hvis der er økonomi i det kan det jo alligevel friste. Måske Paypal vil være en mulighed, omend jeg ikke umiddelbart er sikker på at det vil hjælpe. Er der nogle seriøse fragtfirmaer, der tilbyder escrow service?

Jeg må lige undersøge betalingssituationen nærmere.

Ellers nogle inputs til selve anlægget?
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering