SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Er bunden ved at være nået?
29-06-2012, 21:56
Besked: #1
Stuhr Offline

Er bunden ved at være nået?
Godaften på siden......
Er det bare mig, eller .... jeg synes der er blevet ret langt mellem snapsene?! De gode tilbud står ikke så meget i kø mere.
Er det fordi prisen er ved at være i bund, både i DK og i Tyskland? For jeg synes heller ikke der er så meget, at køre syd for grænsen efter mere. Med mindre man skal have fyldt køleskabet til sommeren :-)
Men så er vi vel også nødt til at komme ud af busken og få bestilt.

Monteret: 24 x 255 w. sort znshine, 2 x sma 3000TL21.
Vacuum-solfangere, 2x30 rør.
Begge dele på 45° gr. tag, syd - 3°.
Og installeret Fastbrændselsfyr og Pillefyr.
Og jeg beholder mit oliefyr!
Man ved jo aldrig hvad de finder på ...
Find
Citér
29-06-2012, 22:20 (Denne besked var sidst ændret: 29-06-2012 af 22:23 ajacobs.)
Besked: #2
ajacobs Offline

RE: Er bunden ved at være nået?
Priserne falder stadig lidt, men langt mindre end før.

Et Tysk prisindex jeg fandt viser at fra Jan 2011 til Jan 2012 faldt priserne 30-50%, men fra Jan 2012 til nu er de faldet 8-12%, så nu skal vi bare have de danske priser ned i nærheden af de tyske, men helt ned kommer de aldrig, der er forskel i moms, arbejdslønnen er højere og så er vi færre mennesker i Danmark(et mindre marked).
Find
Citér
30-06-2012, 09:29
Besked: #3
palle2612 Offline

Afregningen for tyskerne faldt kraftigt med virkning fra 1.Jan 2012. derfor blev priserne mindre på anlæg i tyskland, for at de kunne holde salget kørene..
Find
Citér
01-07-2012, 13:53
Besked: #4
Hansen Offline

Jeg tror ikke det bliver meget billigere
Find
Citér
01-07-2012, 14:05
Besked: #5
P.Jensen Offline

Jeg tror at bunden er nået her i år, når der er problemer med at levere panelerne og de bedst egnede invertere. Men måske stopper eventyret hvis håndværker fradraget ikke bliver forlænget.
Nogle steder skriver de at de kinesiske fabrikker har overproduktion, og så må vi her i DK gå og vente på at få paneler. Gad vide om det er Mærsk Line der har kapasitet problemer med at fragte containerne til DK....?
Find
Citér
01-07-2012, 17:44
Besked: #6
kurt2000 Offline

Jeg har købt i tyskland, men synes nok Schmalefeldts priser på mono ser gode ud.

Han skulle bare lægge et pristillæg ud på hans side for wurth skinne system.

Men nu har jeg købt, så jeg kan være ligeglad. Har anbefalet ham til andre der ikke vil betale de overpriser som danske elinstallatører bliver nødt til at tage.

Jeg tror der er et distributions led der skummer lidt rigeligt af fløden.

23 * 230 ZX6P, Kostal Pico 5.5
BavnagerSolar
Find
Citér
01-07-2012, 20:21
Besked: #7
Manny Offline
Carsten Nørgaard Scan Comfort energy
Helt enig. Priserne kommer ikke meget længere ned end hvor de er nu. Bunden er nået hvis man som forhandler bare skal holde en lille skilling hjemme på det. Priserne på markedet afspejles klart af producenternes priser og forhandlerne "skraber bunden" for at holde sig konkurrencedygtig. Skal det gøres meget billigere begynder man at gå på kompromis med kvaliteten (hvilket nogle desværre allerede gør da mange kun fokuserer på bundlinien).
Efterspørgelsen på både paneler og invertere er enormt stor (ikke kun i DK) hvilket gør at producenterne sagtens kan sælge alt hvad de kan sende ud af huset, derfor tvivler jeg på priserne dumpes yderligere.
De danske priser kommer nok aldrig ned og matche de tyske. for det første er den danske moms højere end den tyske, samt andre faktorer der er afgørende.

KSO-certificeret solcelleinstallatør

Vi har arbejdet med solenergi længe før gennembruddet i Danmark

http://www.scan-comfort.dk Tlf. 40 20 20 11

]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering