Lagervarer: Kan afhentes hurtigt
|
01-07-2012, 17:47
Besked: #1
|
|||
|
|||
Lagervarer: Kan afhentes hurtigt
ZN-shine Poly anlæg. 6.58kWp. 2 X SMA 3000 TL 21 (Tysk kvalitets inverter)
Alt materiale til montering på standard tag + 100meter 6mm2 kabel, stik. ca.72.400kr Som ovenstående men med 24x255w Mono Sorte. ( 6.12kWp ) ca.75.500kr Vi kan sammensætte anlæg i den størrelse som passe til dit forbrug. www.wilberts-solar.de |
|||
02-07-2012, 07:25
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Lagervarer: Kan afhentes hurtigt
Der er mange som spørger om man kan købe uden moms, med et CVR nr.
Ja, vi kan sælge anlæg uden moms, til godkendt CVR nr i Danmark. |
|||
02-07-2012, 08:52
Besked: #3
|
|||
|
|||
Pas nu på med de grå zoner de herrer
![]() Moms ved handel med udlandet Du skal være opmærksom på momsreglerne, når du handler med lande inden for og uden for EU. Der gælder et sæt regler, når du handler med EU-lande og et andet sæt, når du handler med lande uden for EU (3.lande). Når du handler med udlandet, skal du være opmærksom på, at indførsel og udførsel af visse varer kræver særlig tilladelse. Det kan du få mere at vide om ved henvendelse til SKAT. Moms ved køb i EU Køber du varer fra en momsregistreret virksomhed i et andet EU-land, skal der ikke moms på faktura, hvis du har oplyst dit momsnummer til den udenlandske virksomhed. Du skal imidlertid selv beregne erhvervelsesmoms på 25 procent af fakturaværdien. Erhvervelsesmomsen, skal du medregne til din salgsmoms, når du skal indberette og betale moms. Du kan fratrække erhvervelsesmoms i samme omfang som momsen på varer, du køber hos en dansk virksomhed. Moms ved salg af varer i EU Du skal ikke beregne dansk moms, hvis du sælger varer til momsregistrerede virksomheder i andet EU land, og varerne rent faktisk forlader Danmark. Du skal sørge for at kontrollere udenlandske kundes momsnummer, navn og adresse. Det skal du gøre i systemet VIES, som du finder på skat.dk eller TastSelv Erhverv. Når kundens momsnummer er verificeret, påfører du det på fakturaen. Hvis en kundes momsnummer ikke er gyldigt, eller navn og adresse ikke passer til momsnummeret, skal du ved salg beregne dansk moms. Når du sælger varer til private personer eller ikke momsregistrerede virksomheder i andet EU-land, skal du som hovedregel beregne dansk moms af salget. Du skal i momsangivelsens rubrik B skrive, hvor meget du har solgt i alt og samtidig indberette til en særlig liste: EU-salg uden moms på skat.dk. Moms ved handel uden for EU Hvis du skal handle med lande uden for EU, herunder Færøerne og Grønland, skal du registreres som importør og/eller eksportør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Køber du varer fra lande uden for EU, skal du beregne en såkaldt importmoms på 25 % af toldværdien tillagt forsendelses- og forsikringsomkostninger. Hvis varerne er købt til virksomhedens egen brug, kan du trække importmomsen fra ligesom momsen på varer, du køber af en dansk virksomhed. Du skal medtage importmomsen i momsangivelsen. Du skal ikke beregne og opkræve moms af varer, du sælger til lande uden for EU, hvis du kan dokumentere, at de er sendt ud af EU. Du skal derfor opbevare udførselsangivelsen med elektronisk udpassageattest fra e-Export samt faktura, bankafregning mv., hvor der fremgår, at varerne er eksporteret til en kunde uden for EU. Moms ved køb og salg af ydelser i udlandet Køber du ydelser i udlandet, skal du som hovedregel selv beregne og betale moms af værdien. Omvendt skal du som hovedregel ikke beregne eller opkræve moms af ydelser, du sælger til virksomheder i udlandet. Der gælder dog en række undtagelser fra disse hovedregler. Du kan læse mere om reglerne i vejledningen Moms af ydelser på skat.dk. Sidst opdateret: 26.08.2011 Emneord til denne artikel: Moms Tip en ven Share on facebook. Share on twitter. Share on linkedin. Share on email. More Sharing Services. .. Relevante spørgsmål og svar fra Spørg Eksperten Selvstændig som bierhverv eller konsulent? Hej Jeg går med tanker om at hjælpe min søster som er selvstændig, i hendes virksomhed med at yde ko ... Kan jeg få et CVR nr. uden at være momsregistreret? Hej Jeg skal starte min egen en-mandsvirksomhed som selvstændig konsulent. Jeg starter op ved siden ... Til Spørg Eksperten Brugerne anbefaler Affaldshåndtering Faktureringsregler Grønne regnskaber Segmentering af konsumentmarkedet Fradrag - introduktion Hvad synes du? Gennemsnit (0 stemmer) Din karakter Andre netsteder Kontakt SKAT Kommentarer (1) Kommmentar af Morten, den 23.11.2011 14:44 Kunne i give et bogføringseksempel eller to? Køber vare i USA for USD500 + Forsendelse USD10 Køber vare i UK for GBP500 + Forsendelse GBP10 Hvad opkræves i skat, moms, told etc. Hvordan bogføres eget forbrug hhv. til videresalg? Din kommentar Følgende vilkår gælder for kommentarer på Startvækst: * Du må ikke reklamere for et produkt eller en virksomhed. * Du må ikke spamme. * Du må ikke overtræde dansk lovgivning. Læs de fulde vilkår på http://www.startvaekst.dk/ Mvh Thomas Bavnlev Kostal Pico 5.5 32 stk ZNshine 195 w (37ms) mono alu 6.24 kwp Clickfit Indkøbt i DK hos http://www.schmalfeldtsolar.dk/ 66.000 Kr. Elproduktion http://www.suntrol-portal.com/en/page/bavnlev Billeder http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=759 |
|||
04-07-2012, 16:43
Besked: #4
|
|||
|
|||
Det er vel bare en helt almindelig handle, mellem to firma i et EU land. Er der jo ikke noget galt i.
|
|||
06-07-2012, 07:08
Besked: #5
|
|||
|
|||
Det er en ordentlig smøre, som Mempo er kommet med vedrørende handel over grænserne.
Som helhed, så er der fri handel i EU, landene imellem. Dvs. at som privatperson kan man handle frit over grænserne, og betaler den moms, som det "sælgende" land har. Det er der ikke noget problem i. Der kan så være andre ting, som taler imod dette. - holde hjulene i gang i DK - betale til fællesskabet, DK. Man kunne selv få brug for nogle af de ydelser, fællesskabet tilbyder. - det bøvl der er, når der er noget, som der skal reklameres over. |
|||
06-07-2012, 07:57
Besked: #6
|
|||
|
|||
(06-07-2012 07:08)Jaarup Skrev: Der kan så være andre ting, som taler imod dette. De to ting synes jeg ikke man skal tænke på (=evt. dårlig samvittighed). Hvis alle tænkte sådan - vel at mærke i alle lande (respektivt), ville det se rigtig skidt ud. Især for lille DK, der har en relativt set kæmpestor eksport (hvilket betyder at andre lande betaler for vores velfærd). Det er den fejl, man har begået i tidligere økonomiske kriser (toldgrænser osv.). Det er bla. det der er den store fare nu i den krise vi befinder os i. Ikke for at invitere til en politisk diskussion. Det er nemlig kold økonomi. Køber i øvrigt selv her i DK, og skal ikke selv lave noget heller - men det er mest fordi jeg er for doven og dum. |
|||
06-07-2012, 21:14
Besked: #7
|
|||
|
|||
Ved handel mellem EU lande betales den moms som varen sendes til - dvs. køber jeg varer i tyskland, så skal jeg i praksis betale 25 % i moms, og det er et beløb som sælger skal pålægge mig. Hvis jeg derimod kører til tysklnad og henter varen, skal jeg betale den tyske moms på 19 %... sådan er reglerne... Hvis i kigger på de mest etablerede nethandels virksomheder fra england og tyskland, så optræder priserne også med 25% moms, når man logger sig ind som dansker... det er dog ikke alle der overholder dette krav.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|