ZN Shine 195w hvor mange må jeg serie forbinde
|
02-07-2012, 22:12
(Denne besked var sidst ændret: 02-07-2012 af 22:17 henryjo.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
ZN Shine 195w hvor mange må jeg serie forbinde
Jeg regner med at føre ledningerne ned under eternitaget og samle dem der, da de skal sidde på en garage med gitterspær hvor der er nem adgang til loftet. men er der nogen der kan forklare mig lidt om hvor mange jeg kan og bør serieforbinde for et godt resultat, og fortælle om jeg har valgt en fornuftig invertor når det nu skal være kun en inventor og ikke 2x3 kw,jeg må jo ikke komme over de 6kw hvis jeg vil bruge netto ordningen, så grunden til at jeg har valgt lidt over de 6kwp er at der er lidt til at kompenserer for at den ikke vender stik syd og er 35-40 grader og det passer lige så taget er fyldt op ved en vandret montering af panelerne. |
|||
02-07-2012, 22:53
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: ZN Shine 195w hvor mange må jeg serie forbinde
Flot tegning.
Hvis du vil beregne eksempler på tilslutning så prøv at downloade Danfoss LynxPlanner fra deres hjemmeside. Her er også mulighed for at designe udlægningen af panerne på taget, både automatisk og manelt. Og se hvilken inverter der passer dertil. Men det er ikke et must at lave tagtegningen for beregningen. Alternativt SunnyDesign fra SMA, eller Kostal's PIko Planner. Der er muligheder nok. |
|||
02-07-2012, 23:18
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej og tak for svar,
Danfoss LynxPlanner har jeg prøvet jeg syntes ikke jeg kunne få den til at acepterer andet end en Danfoss TLX 8kw så måske er jeg nødt til at gå op i den størrelse selv om jeg tvivler på jeg kommer over de 6kw, Den fra SMA opgav jeg at forstå da den var på tysk, men er der ingen der lige kan sige hvad jeg bør gøre, er der jo nok kun den tunge vej og læse noget manual værk til Lynxplanner, eller tage et kik på Pico planner den er vel på engelsk. |
|||
03-07-2012, 09:10
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej,
SMA værktøjet er såmænd på engelsk, og jeg syntes at det er lettere at arbejde med end Lynxplanner. Måske er du kommet til at installere en tysk udgave? Mvh Jan |
|||
03-07-2012, 10:03
Besked: #5
|
|||
|
|||
TLX8 koster næsten det samme TLX6, så køb den.
Du kan have 19 til 20 paneler på en string. Hvor mange paneler har du ? |
|||
03-07-2012, 10:32
(Denne besked var sidst ændret: 03-07-2012 af 10:33 Lars-Jacobsen.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Eksempler på anlæg:
![]() ![]() |
|||
03-07-2012, 11:23
Besked: #7
|
|||
|
|||
(03-07-2012 10:03)Torben Skrev: TLX8 koster næsten det samme TLX6, så køb den.Ok så tager jeg da bare den i stedet for, jeg var bare bange for der kunne blive noget bøvl med nettoordningen hvis den var over 6kw men den skal vel bare software begrænses til max at leverer 6kw selv om jeg har lidt over i panelerne Jeg har 35 så det vil sige jeg godt kan have alle 17 serie forbunden på den ene mpp tracker alle de andre 18 på den anden mpp tracker |
|||
03-07-2012, 11:28
Besked: #8
|
|||
|
|||
(03-07-2012 10:32)Lars-Jacobsen Skrev: Eksempler på anlæg: Mange tak for hjælpen Lars jeg er man vist også blevet lidt klogerer på mpp tracker, de er vel især vigtige hvis man har steder med noget der skygger, eller har dem monteret på flere flader, men i mit tilfælde hvor de alle er på samme side og der ikke er noget der skygger gør det vel ikke ret noget forskel om jeg har 1 eller 2 tracker. og hvordan jeg fordeler panelerne på de 2 tracker |
|||
03-07-2012, 14:57
Besked: #9
|
|||
|
|||
(03-07-2012 11:28)henryjo Skrev: Mange tak for hjælpen Lars jeg er man vist også blevet lidt klogerer på mpp tracker, de er vel især vigtige hvis man har steder med noget der skygger, eller har dem monteret på flere flader, men i mit tilfælde hvor de alle er på samme side og der ikke er noget der skygger gør det vel ikke ret noget forskel om jeg har 1 eller 2 tracker. Det er ikke svært når du har 35 paneler, så er det bare 2 trackere lige fordelt. Hvis du havde et mindre antal paneler skulle det være eks. 14,18 , det kan du lege med hvis du konfigurer dine stringe manuelt i programmet. Inverteren har det mindste tab, hvis den køre lige på grænsen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|