10 KwH Komplett anlæg
|
03-07-2012, 13:10
Besked: #1
|
|||
|
|||
10 KwH Komplett anlæg
HEj.... Jeg ved godt at man højst må montere et 6 Kwp anlæg.. og at det er inverteren der sætter grænsen, men hvad hvis jeg vil købe et tysk produceret anlæg til 10KWp hvor inverteren også er en 10KWp men sættes til en begrænsning til 6 KWp er det så ikke fuldt legalt... der er jo ikke nogen begrænsning på antal timer jeg må sende støm og heller ikke hvormange paneler jeg må montere... ??
Installatøren (elektrikeren) godkender inverter og opsætning (begrænsning inverter) og sender parpire afsted til energinet... så skulle alt være ok... jeg ved så at det jeg laver formeget af kwh får jeg 0,6 kr og dem skal der så betales skat af... men er det legalt som jeg forstår lovgivningen..? ![]() MvH Gert |
|||
03-07-2012, 13:25
(Denne besked var sidst ændret: 03-07-2012 af 13:26 ajacobs.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: 10 KwH Komplett anlæg
Hvis inverteren er godkendt i Danmark, og installatøren har begrænset den til 6KW, så er det ligegyldigt hvor du har købt anlægget. Der er ikke noget der hedder at man kan lave for mange KWh. Det ville jo så for eksempel ramme dem, der har sat en tracker op.
|
|||
03-07-2012, 13:25
Besked: #3
|
|||
|
|||
(03-07-2012 13:10)getton Skrev: HEj.... Jeg ved godt at man højst må montere et 6 Kwp anlæg.. og at det er inverteren der sætter grænsen, men hvad hvis jeg vil købe et tysk produceret anlæg til 10KWp hvor inverteren også er en 10KWp men sættes til en begrænsning til 6 KWp er det så ikke fuldt legalt... der er jo ikke nogen begrænsning på antal timer jeg må sende støm og heller ikke hvormange paneler jeg må montere... ?? Du har forstået det rigtigt. Så længe din inverter er godkendt til brug med 6 KWp begrænsningen, og er på positivlisten ved energinet.dk, giver du den bare gas. Mvh Kent |
|||
03-07-2012, 13:38
Besked: #4
|
|||
|
|||
Takker for input... om det så er rentabelt da man bliver pålagt beskatning af hver kwh over ens eget forbrug er jo så det man er oppe imod... i længden kan det jo nok ikke svare sig, da gevinsten ved salget af strøm skal holdes op imod inverstering af et stort anlæg... så er der jo ikke så meget at hente, og efter 10 år falder det til 40 øre pr kwh...
går stadig i tænkeboks i mellem et solaredge system 6Kwp eller et tysk 10Kwp Standard.... med solaredge kan man jo følge med ialt hvad der sker med hvert enkelt panel... det kan man ikke på et standard anlæg... nu må jeg se hvad det bliver ![]() |
|||
03-07-2012, 13:45
Besked: #5
|
|||
|
|||
(03-07-2012 13:38)getton Skrev: ... om det så er rentabelt da man bliver pålagt beskatning af hver kwh over ens eget forbrug er jo så det man er oppe imod... Der er vist noget, du har misforstået vedr. skattereglerne. Enten vælger man den skematiske ordning, hvorefter der først sker beskatning ved en indtægt på over 7.000 kr. - dvs. mere end 10.000 kwh - ellers vælger man regnskabsmetoden, og så er man skattepligtig af den samlede produktion, også det man selv forbruger :-) psj |
|||
03-07-2012, 13:48
(Denne besked var sidst ændret: 03-07-2012 af 13:49 ajacobs.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Det kan da godt være, at man skal betale skat af 60øre/kWh, og senere 40øre/kWh, men du sparer jo at skulle købe de samme kWh til mindst 2Kr/kWh(der nok stiger), så jeg forstår ikke hvordan det kan blive en dårlig forretning.....
Det kan selvfølgelig ikke betale sig at sætte et anlæg op, der kan lave 8000kWh om året, hvis man kun bruger 4000kWh, men da hellere sætte et op på 4500kWh end 3500kWh. |
|||
03-07-2012, 13:54
Besked: #7
|
|||
|
|||
HEj igen.... Ja det er korrekt med skematisk ordning og rengskabsmetoden (virksomhedsordning) der bliver man beskattet af alt
... men kan så trække det hele fra.. bare man har en faktura... jeg har heller ikke beregnet på det... bare lidt simpel hovedregning.. men det går jo aldrig i underskud,, ihvertfald ikke som reglerne er lige nu... og med bundfradraget går det sikkert heller ikke galt... ... men jeg tror da også at hvis jeg skulle have anlæg op så vil jeg nok vælge lidt plere paneler da anlægget sp producere fra "morgenen" og anlægget går senere "i seng" ... ok... takker for info... ![]() |
|||
03-07-2012, 14:16
Besked: #8
|
|||
|
|||
(03-07-2012 13:48)ajacobs Skrev: Det kan da godt være, at man skal betale skat af 60øre/kWh, og senere 40øre/kWh, men du sparer jo at skulle købe de samme kWh til mindst 2Kr/kWh(der nok stiger), så jeg forstår ikke hvordan det kan blive en dårlig forretning..... Nej, det gør du ikke. Ikke med et nettilsluttet anlæg. For de ekstra kWh sælger du den strøm du producerer til 60 øre/kWh og køber den tilbage igen, når du bruger den helt normalt - med afgift. Så du skal sammenligne med de 30-60 øre selve strømmen koster. Du vil sikkert (efter beskatning og med lave el-priser som nu) kunne tjene nogle få øre per kWh, men ikke noget i forhold til den del du kan producere inden for nettomålerordningen og bruge selv. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|