SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Solcellepaneler og nanobehandling
21-02-2012, 19:55
Besked: #1
Morten5792 Offline

Solcellepaneler og nanobehandling
Hej

Jeg har gået og funderet lidt over om det kunne være smart at behandle solcellepanelerne med nanoteknologi inden montage, for at hindre skidt, sne osv. i at sætte sig? det ville lette rengæringen for os men sikkert også for mange andre.

Hvad siger i?

Mvh
Morten Larsen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu kan gøre det hamrende indviklet.
Find
Citér
22-02-2012, 11:07
Besked: #2
Manse Offline

RE: Solcellepaneler og nanobehandling
Ideen er vel meget god. Men hvor længe holder det så?
Det nano noget, jeg har givet min bils forrude, holdt ikke særlig længe Undecided
Find
Citér
22-02-2012, 18:26
Besked: #3
Morten5792 Offline

(22-02-2012 11:07)Manse Skrev:  Ideen er vel meget god. Men hvor længe holder det så?
Det nano noget, jeg har givet min bils forrude, holdt ikke særlig længe Undecided

Det jeg kan læse frem til er ca 12 mdr. på forruder hvor der sker en mekanisk påvirkning i form af vinduesviskere som vel slider på nanobehandlingen, hvor der på solceller ikke er samme slid, men en behandling er ret kostbar affære kan jeg se, så kunne da være jeg skulle prøve at kontakte en nanoforhandler for at høre om hvad de siger til ideén.

Mvh
Morten Larsen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu kan gøre det hamrende indviklet.
Find
Citér
30-10-2012, 20:52
Besked: #4
Nissen Offline

Er der nogle der har fået erfaring med det der nanobehandling af solceller?

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
30-10-2012, 21:05
Besked: #5
Kejser2001 Offline

Efter min mening skal man holde sig fra det der nano halløj. En grundig vaskning et par gange om året i rent blødt vand må være at foretrække.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering