8 kWp Fredericia
|
06-07-2012, 15:06
Besked: #1
|
|||
|
|||
8 kWp Fredericia
Så fik jeg henter panelerne ved Wilberts Solar og har fået monteret
de 15 paneler på østsiden. Er ved at klargører vestsiden til 16 paneler. |
|||
06-07-2012, 16:57
(Denne besked var sidst ændret: 06-07-2012 af 17:00 Emiku.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: 8 kWp Fredericia
Hej, det ser flot ud.
![]() Inden folk går igang med deres flame wars så læs lige denne tråd: http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=491 Inverter: Danfoss TLX PRO+ 10kW begrænset til 6kW m. PV Sweep - Firmware version 3.42. Paneler: 39 x ET Solar ET-M572185BB. Orientering ca. 75 grader mod vest og 25 graders hældning. |
|||
06-07-2012, 17:06
Besked: #3
|
|||
|
|||
Der er slet ingen tvivl om integrerede løsninger er pænest. Det klæder huset meget mere og ser mere harmonisk ud når installationen fremstår som en del af huset. Istedet for at det er en teknisk ad-on løsning der "tilfældigvis" blev klasket på taget, men ligesågodt kunne være placeret et andet sted.
Flot ser det ud. Det vil være interessant at se faktiske data på ydelsen af anlæget når det kommer i drift. |
|||
06-07-2012, 19:54
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hold da op, det ser godt ud.
Kommer der nogle billeder af hvordan du har gjort? Mvh Niels Vedel Isenvad SolcelleTeknik ---------------------------------------------- 6.000Wp Avancis PowerMax Strong CIS tyndfilm 75° fra syd - Hældning: 27° Areal: ca. 54m2 Fronius IG plus 60 V-2 |
|||
07-07-2012, 08:21
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg startede med at fjerne tagsten og taglægter på det område hvor panelerne skulle ligge. Ovenpå de eksisterende klemlister er der så lagt 18 mm tag krydsfiner, med påsvejst under og overpap. Monterings skinnerne er Wasi 15 som har slids 90 graders forskudt istedet for de alm. hvor slidserne sidder i top og bund. Montering vinklerne er fra Würths, beregnet til montering på stålplader og de har en 3 mm gummipakning på hele anlægsfladen der tætner mod paptaget. De nederste 3 rækker sten er skruet fast gennem pappet i krydsfineren og skruerne er tætnet så der ikke kan trække vand ned, for regnvand fra tagstene over panelerne og regnen der falder på og omkring panelerne løber på pappet under panelerne og de 3 nederste rækker sten og ud i tagrenden. Jeg mener ikke at det er en del af tagets konstruktion da panelerne jo bare kan fjernes og taget efterlades som det er, men jeg agter heller ikke at bruge afskrivnings reglen, kun netto måler ordningen.
Mvh Frank Birch |
|||
07-07-2012, 17:32
Besked: #6
|
|||
|
|||
Superflot montage!
Er blot spændt på, hvordan varmeudviklingen vil blive på en varm sommerdag. Det ser ikke ud til at der er megen luftgennemstrømning omkring (under) panelerne. Men helt klart absolut pæneste montage jeg endnu har set. Tillykke med det. Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
07-07-2012, 20:20
Besked: #7
|
|||
|
|||
Tja. Hvad skal man sige.. Wauu. Det ser rigtigt flot ud..
Men jeg vil også stille spørgsmål ved luftcirkulationen omkring panelerne.. Jeg ved at mine poly moduler 6 kWp anlæg når det er 15-20 grader godt kan nå de 6000 w.. Ved 25°c med fuld solskin kører jeg omkring 4800-4900 w.. (Sort fladt tag med EPDM tagdug=Varmt) Så der må da komme en del effekttab ved dine sorte moduler.. Jeg havde malet mit tag hvidt hvis jeg vidste hvor meget det havde i tab.. |
|||
07-07-2012, 22:29
Besked: #8
|
|||
|
|||
Tak for de pæne ord ang. monteringen.
Det er lidt svært at se på billederne men der er faktist godt med hul ind under panelerne i alle 4 sider og især i top og bund. Jeg har mellem 60 og 80 mm mellem underkanten af panelrammerne og selve paptaget. Jeg er godt klar over at der vil være noget varme tab når solen står højt på en skyklar himmel, vi har dog flest dage i danmark med diffust vejr med blandet skydække og sol og der bliver de jo så ikke så varme. Jeg har også med vilje valgt et 8 kWp anlæg for at tage højde for varmetab og placering på øst / vest, og jeg vægter et pænt udseende af taget mere end max. el produktion. Hilsen Frank |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|