Data logge til Fronius IG Plus 35
|
10-07-2012, 15:17
Besked: #1
|
|||
|
|||
Data logge til Fronius IG Plus 35
Har fået et solcelle anlæg med en, Fronius IG Plus 35 3,5 kW inverter.
Der er ingen datalogger på den og montøren siger at det koster 4000kr ekstra. Er der nogen der kender til denne inverter og hvad mulighedder jeg har for at logge data fra sådan en fætter. Kan se de har flere mulighedder på deres hjemme side, men ikke hvad de koster, og hvem der sælger dem her hjemme. Jan Installeret effekt: 3.600 kWp Inverter: Fronius IG plus 35v Moduler:18 stk. zdny 200CB Ibrugtagning: 04-07-12 Hældning: 45 grader Syd |
|||
12-07-2012, 19:30
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Data logge til Fronius IG Plus 35
Har den ikke rs485 stik? Så findes der loggere og gør det selv loggere.
|
|||
21-07-2012, 16:04
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej
Har ingen stik på den, men måske skal jeg ind i den. Så en der skriver noget om et Com-kort til den, nogen der ved om den skal købes ved siden af, og hvad den koster?? Jan Installeret effekt: 3.600 kWp Inverter: Fronius IG plus 35v Moduler:18 stk. zdny 200CB Ibrugtagning: 04-07-12 Hældning: 45 grader Syd |
|||
21-07-2012, 20:23
Besked: #4
|
|||
|
|||
For at sætte en data logger til Fronius inverteren skal du have et COM-card i inverteren. Dette uanset om du skal have en Fronius data logger eller en anden dala logger så som solar-log.
Hvis du vælger Fronius dataloggeren logger du til Fronius eget system. Du kan give offentlig adgang til din profil eller have link/kurver på din egen hjemmeside men som jeg ser det ikke logge til fx PV-log. Du kan på Fronius side se hvad for data/muligheder du har tilgængelig som med en Fronius datalogger på http://www.solarweb.fronius.com se under sample system. Som ejer af systemet kan du logge på og få lidt flere muligheder ligesom du kan få energi raporter på e-mail. Installationen af com-card i inverter kræver ikke andet værktøj end en torx skruetrækker og tager 5 min. Den efterfølgende registrering hvis du vælger Fronius dataloggeren er ligeledes meget nem og opsætningen tager ca 10 min. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|