Forsikringer vedr. solcelleanlæg
|
11-07-2012, 13:09
(Denne besked var sidst ændret: 12-07-2012 af 14:19 pshdo.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Forsikringer vedr. solcelleanlæg
Hej Forum.
Det er jo ret vigtigt at få skrevet det nye solcelleanlæg ind i forsikringspapirerne. En ting vi nok alle kan være enige om er at vi gerne vil spare lidt penge, ellers ville vi sikkert heller ikke have købt solcellerne... - så er det bare surt hvis forsikringen æder en del af kagen pga. højere forsikring-pris når der kommer solceller på taget. Sådan som jeg forstår det (jeg læste en artiklen på et tidspunkt,eller hørte det omtalt i tv/radio, jeg husker desværre ikke kilden), er der meget stor forskel på hvad det koster at få huset forsikret med og uden solceller hos nogle forsikringsselskaber, så i denne tråd tænker jeg at vi kan skrive lidt om vores erfaringer med netop dette.... Og jeg lægger gerne ud selv: GF Forsikring, alternativ energi, eks. solceller er indeholdt i forsikringen, så hos GF stiger forsikringen ikke pga. solcellerne. Men hvad så med alle de andre ?? PsHdO 2xSMA 3000TL21 (FW2.54) + 7905 Wp@Mitsubishi MLT255HC |
|||
11-07-2012, 13:24
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Forsikringer vedr. solcelleanlæg
Tryg forsikring. Ikke ekstra, dog kun med forsvarlig montering, fastgjort med skruer.
|
|||
11-07-2012, 14:48
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg har endnu ikke hørt om prisstigninger på forsikringer efter at solcelleanlæg er monteret...
|
|||
11-07-2012, 15:15
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hos TOP Danmark stiger den heller ikke men det blev noteret i polisen
Hilsen Kjeld Andersen http://faresbook.dk/ kjelda@stofanet.dk |
|||
11-07-2012, 16:59
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg har forhørt mig hos FDM Forsikring, og der er prisen uændret med solceller på taget. Skal bare registreres hos selskabet og tilsluttes af godkendt elektriker.
|
|||
11-07-2012, 19:40
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hos if koster det heller ikke ekstra
24 stk Hyundai 245W sorte monokrystalinske paneler Fronius IG-plus 60V-2 inverter med 20 års garanti |
|||
12-07-2012, 12:58
Besked: #7
|
|||
|
|||
(11-07-2012 16:59)Abyssinier Skrev: Jeg har forhørt mig hos FDM Forsikring, og der er prisen uændret med solceller på taget. Skal bare registreres hos selskabet og tilsluttes af godkendt elektriker. Jeg har også kontaktet FDM og de skrev noget sludder om at man ikke måtte producere mere end 6000 KWh på årsbasis på nettomålerordningen.( Forsikringen gælder anlæg på netto målerordningen) Fra FDM: Tak for din henvendelse. Under Husforsikring dækkes solcelle-anlæg, der er monteret på taget eller på siden af huset (på huset eller tilknyttet udhus/garage) eller fritstående støbt på fast fundament, som almindeligt bygningstilbehør. Dette under forudsætning af, at anlæggets kapacitet er højst 6.000 kWh (kilowatttimer) pr. år, som er gældende under normal måleordning, og at anlægget er monteret af autoriseret el-installatør. Jeg har efterfølgende oplyst dem om deres misforståelse og de ville give det videre til deres "fagteam" Mvh KentN |
|||
12-07-2012, 13:49
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hejsa med jer
Hos Alm. brand forsikring er solcellerne dækket af vores nuværende forsikring.......;-) |
|||
12-07-2012, 15:35
Besked: #9
|
|||
|
|||
(12-07-2012 12:58)KentN Skrev: Jeg har også kontaktet FDM og de skrev noget sludder om at man ikke måtte producere mere end 6000 KWh på årsbasis på nettomålerordningen.( Forsikringen gælder anlæg på netto målerordningen) Jeg oplevede det samme og svare som du gjorde at der er en begrænsning ift. nettomålerordningen på 6 kWp. Denne vil jeg selvfølgelig overholde. At der er en grænse på 6.000 kWh årligt må være noget de har fået galt fat i. Den forklaring accepterede de. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|