SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
port
12-07-2012, 10:22
Besked: #1
albert Offline

port
Hvad for en port bruger icl solar 6000 tlr pro+ inverter.hvad for en port skal jeg åbne i min nætgær cg 3000 router ?
Find
Citér
12-07-2012, 14:28 (Denne besked var sidst ændret: 12-07-2012 af 14:29 Lars-Jacobsen.)
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: port
Hvis du umiddelbart kan tilgå inverteren i en browser på dit lokale netværk ved at taste ip adressen (eller andet navn), så er det port 80 du skal have redericted, hvis du vil kunne det samme fra det store stygge Internet, som hjemme fra sofaen.
Hvis der står noget med https:// så skal du have forwardet port 443.
Find
Citér
12-07-2012, 16:31
Besked: #3
albert Offline

ved du også hvorfor mit internet bliver meget langsom når jeg tilslutter inverter til min router?
Find
Citér
12-07-2012, 20:02
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

Nej jeg har ikke nogen konkret forklaring på hvorfor dit Internet bliver langsomt. Det er nok heller ikke "Internettet" der bliver langsom, men din PC der ikke har hele båndbreden/kapaciteten til rådighed. Men et gæt kunne være det f.eks. skyldes PC'n konstant prøver på at lave noget andet når inverteren er på og derved opfattes langsom. Eller at inverteren konstant "generer" routeren med at få en IP adresse og derved ikke giver plads til anden (PC) trafik.
For at finde ud af det skal der lidt mere langhåret debugging til med sniffering af trafik på dit net.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering