Tilbud fra Wilberts-solar - Refleksfri???
|
27-02-2012, 11:52
Besked: #1
|
|||
|
|||
Tilbud fra Wilberts-solar - Refleksfri???
Hej
Jeg har fået et tilbud fra Wilberts-solar. Det ser rigtig fint. Indeholde blandt andet: 7kWp 28 x 250w mono sorte paneler. Danfoss TLX 6k PRO Taghager eller tagskrue, afhængig af tagtype Monteringssæt, skruer og bolte 100m 6mm Kabel og 10 MC stik Inkl fragt. EUR 12.141,- Jeg har spurgt ham om panelerne er refleks-frie og det er de ikke. Som jeg forstår ham, så har han slet ikke nogle paneler som er refleksfri. Hvor stort problem er det reelt? Har nogle af jer fået fra tilbud Wilberts på paneler der er refleksfri? |
|||
27-02-2012, 13:49
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Tilbud fra Wilberts-solar - Refleksfri???
Hej Clisse
Ja det kan blive et stort problem da man så kan anse dem som glaseret tagsteen, og jeg har læst om en der skulle skifte hans tagsteen fordi de generet naboen. Vi må lige have TBR til at under søge om det er rigtig med at de ikke er refleksfri.. MVH Johnny |
|||
27-02-2012, 14:39
Besked: #3
|
|||
|
|||
I Tyskland, har de ikke en lov, der siger hvor meget paneler må reflektere lyset. Kun hvis man bor lige op og ned af motorvejen, skal man søge om godkendelse af panelerne. Disse mono paneler Wilberts sælger, er godkendt til dette, oplyser han.
Hvor vidt de så overholder regler med max glanstal, ved han ikke. Men læs evt. dette indlæg, hvor der var en sag med Billund kommune. Som mange andre solcelleforhandler oplyser på deres side, er der ikke problemer med deres paneler. Jeg tvivler på at disse paneler er anderledes end dem som bliver solgt i Tyskland. De kommer jo alle næsten samme sted fra alligevel. Tag en snak med naboen, og hør hvad han synes om solceller. Det er jo også yderst lidt, at solen står rigtig, så den giver genskær som evt. er til gene. Få naboen med på ideen, så kan han jo ikke klage over den ![]() |
|||
27-02-2012, 14:52
Besked: #4
|
|||
|
|||
OKay
Det kan vi i kan hjælpe med tyske bedre end Google Translate. 1. mail fra Wilberts für den Deutschen Markt sind die Kollektoren wegen der reflektion zugelassen. Ich habe die module schon mehr verkauft, da hab ich noch keine probleme gehabt. 2. mail fra Wilberts ich habe auch schwarz gerahmte Module, die in Deutschland wegen der geringen Spiegelung auch an Flughäfen benutzt werden. Die schwarzen Module sind jedoch teurer, ich würde sie nur nehmen, wenn es unbedingt sein muss. 3. mail fra Wilberts ich kenne diese Module mit Reflex Glas leider nicht. Ich kann Sie nur in schwarz oder silber liefern. Er der noget som jeg eller han har misforstået? |
|||
27-02-2012, 15:00
Besked: #5
|
|||
|
|||
(27-02-2012 14:52)Clisse Skrev: OKay Nu skriver du ikke hvad du stiller af spørgsmål, men han svarer således: 1: I Tyskland er panelerne med den glans tilladt. Jeg har solgt mange paneler og har ingen problemer haft. 2: Jeg har også sorte paneler, som bliver brugt i lufthavne, hvor spejlings effekten er mindre. De sorte paneler er dog dyre, jeg ville kun tage dem, hvis det virkeligt er nødvendigt. 3: Jeg kender ikke disse paneler med refleks glans Jeg kan kun levere sorte eller sølv. |
|||
02-03-2012, 18:14
Besked: #6
|
|||
|
|||
Tak for oversættelsen
Det lyder ikke som om at han har nogle refleks-frie paneler, eller så har han misforstået mig. TBR: Ved du om de paneler du har bestilt er refleks-fri? Jeg er lidt bekymret for hvor meget man skal gå op i det? Jeg overvejer stærkt dette tilbud, så hvis der er andre på sjælland der skal have et sæt fra Wilberts, kunne vi måske slå os sammen. Mvh Claus |
|||
02-03-2012, 18:36
Besked: #7
|
|||
|
|||
RE: Tilbud fra Wilberts-solar - Refleksfri??? | |||
02-03-2012, 18:51
Besked: #8
|
|||
|
|||
(02-03-2012 18:14)Clisse Skrev: Tak for oversættelsen Jeg tror ikke meget på, der er forskel på hvor meget genskær et panel giver i forhold til et andet. Det er trods alt det samme et panel består af. En stak celler og en glasplade foran. Jeg ved at en anden bruger herinde har købt 3 anlæg af ham. Og der giver han lidt rabat der, udover den som han har lovet at give bruger fra solcelledebat |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|