SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (5): 1 2 3 4 5 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
8 ugers ventetid på at få skiftet elmåler
20-07-2012, 12:06
Besked: #1
mrvtec Offline

8 ugers ventetid på at få skiftet elmåler
Hej,
har hørt hos DONG at de har 8-9 ugers ventetid på at få skiftet elmåler? er der andre der oplevet det? De skulle have ret travlt med at få skiftet hos målere hos rigtigt mange mennesker.
Det er lidt træls at gå glip af sommer produktionen men det er der vel ikke noget at gøre ved. Men så må jeg bare tænde for det igen til Oktober når måleren er skiftet. surt.
Find
Citér
20-07-2012, 12:31
Besked: #2
pshdo Offline

RE: 8 ugers ventetid på at få skiftet elmåler
Det kan nemt være rigtigt...
Der er jo tryk på for tiden, og så ferier oven i...

Hos seas-nye sagde de 5-6 uger da min måler blev bestilt...
Den kom efter 5 uger...

PsHdO
2xSMA 3000TL21 (FW2.54) + 7905 Wp@Mitsubishi MLT255HC
PVOUTPUT.ORG
Find
Citér
20-07-2012, 12:44
Besked: #3
mrvtec Offline

Ok så er jeg ikke den eneste. Det er da en lille trøst.
Syntes bare det virker underligt at køre det på den måde når det er noget jeg har købt og bestilt i Maj måned.
For at lave en sammenligning. Havde det været et IT projekt som jeg var blevet sat til at styre, ville jeg godt nok blive upopulær hvis jeg først kunne bestille maskinerne når projektet var færdigt.
Der havde man forventet at jeg fandt ud af hvilken udstyr jeg skulle bruge, hvad leveringstiden var på det, at jeg bestilte(og kunne bestille) det så det ankom når jeg skule bruge det, med en smule margin til fejl. Big Grin

Oh well, så har jeg lært noget nyt. Big Grin
Hjælper så heller ikke at leverandøren var 14 dage om at få det klarmeldt til DONG.
Find
Citér
20-07-2012, 13:11
Besked: #4
hylegaard Offline

(20-07-2012 12:44)mrvtec Skrev:  Ok så er jeg ikke den eneste. Det er da en lille trøst.
Syntes bare det virker underligt at køre det på den måde når det er noget jeg har købt og bestilt i Maj måned.
For at lave en sammenligning. Havde det været et IT projekt som jeg var blevet sat til at styre, ville jeg godt nok blive upopulær hvis jeg først kunne bestille maskinerne når projektet var færdigt.
Der havde man forventet at jeg fandt ud af hvilken udstyr jeg skulle bruge, hvad leveringstiden var på det, at jeg bestilte(og kunne bestille) det så det ankom når jeg skule bruge det, med en smule margin til fejl. Big Grin

Oh well, så har jeg lært noget nyt. Big Grin
Hjælper så heller ikke at leverandøren var 14 dage om at få det klarmeldt til DONG.

Hej,
Hos mig kom Dong 11 dage efter anlæget var monteret.

Mvh Jens

Solcelle anlæg
34 Isofoton isf 240. Danfoss Triplelynx 8 pro begrænset til 6000. Clx Home Boks. Orientering 181. 20gr tag.
Find
Citér
20-07-2012, 13:44
Besked: #5
max Offline

(20-07-2012 12:06)mrvtec Skrev:  Hej,
har hørt hos DONG at de har 8-9 ugers ventetid på at få skiftet elmåler? er der andre der oplevet det? De skulle have ret travlt med at få skiftet hos målere hos rigtigt mange mennesker.
Det er lidt træls at gå glip af sommer produktionen men det er der vel ikke noget at gøre ved. Men så må jeg bare tænde for det igen til Oktober når måleren er skiftet. surt.

du kan godt have det tændt uden at måler er skiftet
du må så bare have dit forbrug (vask mm forbrug om dagen hvor der er sol )
så betaler du ikke for det

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16
Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp
Orientering: 203 grader, 25 graders hældning
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen
Find
Citér
20-07-2012, 14:45
Besked: #6
mrvtec Offline

(20-07-2012 13:44)max Skrev:  du kan godt have det tændt uden at måler er skiftet
du må så bare have dit forbrug (vask mm forbrug om dagen hvor der er sol )
så betaler du ikke for det
Hej,
Ja, jeg har også haft den tændt indtil nu og sørget for at vaske om dagen etc. Smile Men så vidt jeg kan regne ud har jeg sendt ca 220 kWh tilbage til DONG som jeg ikke selv har brugt de sidste 14 dage.

Jeg tror planen bliver at bryde forbindelserne på inverten til panelerne når jeg går på arbejde(der bruger jeg ikke rigtigt så meget strøm) og så slå dem til igen når jeg kommer hjem. Så bliver det da minimalt hvad jeg ender med at sende gratis til DONG. Jeg syntes ikke jeg skylder dem noget og har ikke lyst til at forære dem noget gratis i 2 måneder.
Find
Citér
20-07-2012, 14:47
Besked: #7
HGM Offline

(20-07-2012 12:06)mrvtec Skrev:  Hej,

Hvis din nuværende måler er en med drejeskive, så kører den bare baglæns når du producerer mere end du selv forbruger. D.v.s. at du ikke går glip af sommerens produktion. Når du får den nye måler, aflæses den gamle, og du får dermed godtgjort værdien af din produktion indtil da.

Inverter: 2 stk. SMA SB 3000TL-21
14 ZN Shine ZX6P 240W på tag (25 gr. SSV)
14 ZN Shine ZX6P 240W på stativ (38 gr. S)
Find
Citér
20-07-2012, 14:50
Besked: #8
Nissen Offline

Heldig her hos Sydenergi , de har sendt den nye måler til min installatør og han skifter den når han tilkobler anlægget, så ingen ventetid her.

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
20-07-2012, 17:03
Besked: #9
mrvtec Offline

(20-07-2012 14:47)HGM Skrev:  Hvis din nuværende måler er en med drejeskive, så kører den bare baglæns når du producerer mere end du selv forbruger. D.v.s. at du ikke går glip af sommerens produktion. Når du får den nye måler, aflæses den gamle, og du får dermed godtgjort værdien af din produktion indtil da.

Det er det desværre ikke. Den har nogle mekaniske tal og en diode der blinker når man bruger strøm. Den står stille når jeg producerer mere end jeg bruger. Sad
Men godt input.
Find
Citér
20-07-2012, 17:05
Besked: #10
mrvtec Offline

(20-07-2012 14:50)Nissen Skrev:  Heldig her hos Sydenergi , de har sendt den nye måler til min installatør og han skifter den når han tilkobler anlægget, så ingen ventetid her.

Den lokale elektriker siger at det kun er Dong der må skifte måleren hos mig ellers kunne jeg da godt have betalt ham for at skifte den. 10 ugers mistet sommer produktion er jo trods alt nogle penge.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (5): 1 2 3 4 5 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering