SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Danfoss VS SMA
28-02-2012, 00:16
Besked: #1
Flarup Offline

Danfoss VS SMA
Inden jeg beslutter mig helt for hvilken inverter jeg vælger synes det kunne være sjovt at høre, hvad i andre har valgt/ vil vælge og hvorfor.
hvis der skulle have en viden som kan forklare fordelene vs ulemperne ved dem begge vil det også være fedt.
Find
Citér
28-02-2012, 08:40
Besked: #2
Teknik Nørden Offline

RE: Danfoss VS SMA
Nu findes der jo mange andre end blot de 2 producenter, der hver især producere mange forskellige produkter.
Men køb en vekselretter som passer til det antal kWp man vil have op. Vekselretter skal helst have noget at arbejde med. Tjek virkningsgraden på dem. De fleste yder bedst ved 60-95% belastning. Der er forskel ved hvilken spænding de starter op. Kig på hvad der gives af garanti, og hvad ekstra garanti koster. En vekselretter er nok det svage led i et solcelleanlæg og en dyr enhed at skifte ud.
Find
Citér
03-03-2012, 09:18
Besked: #3
Jyden Offline

RE: Danfoss VS SMA
Både Danfoss og SMA laver jo mange forskellige vekselretter. Hvilke har du set på?

Men som skrevet før, så tjek Antal MPP indgange, Hvilken spænding der startes ved, og hvad max spænding er, og om det kan passe med dine moduler. Så skal den selvfølgelig også være på Energinet.dk's positiv liste.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering