Uenighed mellem skatteministeren og Energinet
|
01-03-2012, 22:16
Besked: #1
|
|||
|
|||
Uenighed mellem skatteministeren og Energinet
Hej
Er netop blevet gjort opmærksom på at der er opstået en uenighed mellem Energinet og skatteministeriet mht. Tolkningen af nettomålerordningen. Det kan hvis skatteministeriet får ret i sagen betyde at alle husstande som producerer over 6000 kWh årligt vil blive beskattet![/php] |
|||
02-03-2012, 06:46
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Uenighed mellem skatteministeren og Energinet
Men det kan vel næppe gå ud over dem som allerede har et anlæg. Så hvis, må det være med fremad virkende kraft. Men er det ikke typisk dansk. Når de lugter en måde at få penge i kassen, så finder på latterlige metoder.
|
|||
02-03-2012, 09:27
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ja, jeg hørte en lille fugl synge om det for en uges tid siden. Hvor vidt det bliver gennemført vides ikke endnu.
Men som jeg har hørt er det stadig produktion over 6000 kW om året de vil beskatte. Det betyder ikke at dem med anlæg på eks. 7 kWp, men som har en dårligere beliggenhed skal beskattes, hvis man ikke kommer over 6000 kW året. Såfremt det bliver vedtaget, må det vel også kun være produktion over 6000 kW som skal beskattes, vel næppe hele produktionen. |
|||
02-03-2012, 11:53
Besked: #4
|
|||
|
|||
Ja det må vi da håbe. Jeg kan prøve at vedhæfte skrivelsen så i kan se den. Jeg kan bare ikke finde ud at vedhæfte en pdf fil....?
|
|||
02-03-2012, 12:41
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg får lige webmaster til at se på, om han kan lave, så man kan uploade filer.
Men ind til det virker, kan du evt. bruge denne PDF uploader, og så linke til siden. |
|||
02-03-2012, 12:52
Besked: #6
|
|||
|
|||
Her er linket: http://pdfcast.org/pdf/tolkning-af-nettom-lerordning
|
|||
02-03-2012, 13:04
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hmm.. Jeg læser det, som om, at det samlede antal watt på ens tag, ikke må overstige 6 kW.
Det er jo rigtig træls, for dem som har et øst/vest vendt tag. Synes da den måde som det fortolkes på idag, er meget bedre, da det gør, at det også kan betale sig for folk, som ikke har et sydvendt tag. Det er da også typisk Dansk.. Vi skal på den grønne bølge, men vi sætter masser af begrænsninger på at man kan.... |
|||
02-03-2012, 18:30
Besked: #8
|
|||
|
|||
Arrgh!! Nu må de sku styrer sig.. Det er så typisk danmark. Miljø er ikke andet en dårlig undskyldning i det her land, for at skrabe endnu flere afgift i statskassen. De går fuldstændig i panik, når der rent faktisk er mulighed for at slippe lidt billigere. SKOD LAND.
- Claus |
|||
02-03-2012, 18:57
Besked: #9
|
|||
|
|||
(02-03-2012 18:30)Clisse Skrev: Arrgh!! Nu må de sku styrer sig.. Det er så typisk danmark. Miljø er ikke andet en dårlig undskyldning i det her land, for at skrabe endnu flere afgift i statskassen. De går fuldstændig i panik, når der rent faktisk er mulighed for at slippe lidt billigere. SKOD LAND. Helt enig. De taler om grøn energi, og hvor meget CO2 vi skal udelukke osv. Men når man så vil gøre noget for det ( og for vores penge pung ), så kan de godt se, at de for en hulens masse afgifts kr. i kassen på el - som de jo så vil gå glip af. Det er da den eneste grund til at man har sat loft på. - Men efter et anlæg med max 6kw paneler er blevet godkendt, så kan man jo nemt lige smide et par ekstra paneler på.. ![]() |
|||
02-03-2012, 19:27
Besked: #10
|
|||
|
|||
Lige præcis..
Hvis det i virkeligheden handlede om at gøre noget for miljøet, så skulle de jo netop tage imod solceller, vindmøller osv. med kyshånd. Måske endda give tilskud til det. Regeringen burde netop giv tommelfingeren op, hvis der er nogle der vil ofre penge på at sætte et stort anlæg op og dermed også kunne tjene en skilling på det. Så kunne endnu flere, også folk der ikke har mulighed for at sætte solcelle anlæg op, få glæde af miljøvenlig energi. At sætte et loft på produktionen af miljøvenlig energi, er i min verden, et udtryk for, at man har været nød til at sige ja til sådanne systemer, men helst har ville undgå dem fuldstændig. Men en overraskelse er det ikke, der kan skrives tykke bøger om, hvad jeg ikke forstår ved det her land. Mvh Claus |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|