Første dag med produktion, hvad nu?
|
27-07-2012, 08:05
Besked: #1
|
|||
|
|||
Første dag med produktion, hvad nu?
Det er min første dag med produktion på mit nye anlæg.
Måleren kører baglæns og det er jo godt. Måleren er ikke udskiftet endnu, jeg har ikke noget gsrn nummer endnu og er derfor ikke tilmeldt nettomålerordningen. Forærer jeg den strøm væk jeg ikke selv bruger da mit anlæg ikke er registreret endnu? 2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
27-07-2012, 08:11
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Første dag med produktion, hvad nu?
Jeg kan ikke se andet end at du allerede tjener penge. Din nuværende måler viser jo hvad du skal afregne i forhold til el-selskabet. De har jo ikke andre tal.
|
|||
27-07-2012, 08:56
Besked: #3
|
|||
|
|||
(27-07-2012 08:11)klr Skrev: Jeg kan ikke se andet end at du allerede tjener penge. Din nuværende måler viser jo hvad du skal afregne i forhold til el-selskabet. De har jo ikke andre tal. Kontakter man så bare sit elselskab og oplyser om at man producerer selv og sætter fremtidigt forbrug til 0 kWh, så man fremover kan undgå aconto betalinger til dem? Jeg forventer i gennemsnit, at producere det jeg forbruger på årsbasis. 2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
27-07-2012, 09:50
Besked: #4
|
|||
|
|||
øh, jeg går ud fra du følger proceduren i forhold til energinet.dk mv.
Så kommer det vel helt af sig selv. Det kan så være el-selskabet skifter din måler - eller ikke gør. Det er sådan set ligemeget. Din afregning bliver den samme ved årsslut. Og har du betalt for meget får du penge tilbage. |
|||
27-07-2012, 10:19
(Denne besked var sidst ændret: 27-07-2012 af 10:26 Jacob.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
(27-07-2012 09:50)klr Skrev: øh, jeg går ud fra du følger proceduren i forhold til energinet.dk mv. Jeg går udfra at min installatør anmelder anlægget til DONG, som er det forsyningsområde jeg befinder mig i, men kan/må jeg gøre det selv?. Dernæst forventer jeg at modtage et GSRN nummer som jeg skal bruge når jeg selv tilmelder anlægget til nettomålerordningen hos Energinet, med Nem-id. Han sagde at DONG godt kunne være lidt langsomme, er der nogen som har erfaringer med DONG? Mit netselskab er DONG men min el-leverandør er OK, skal jeg selv fortælle OK at jeg har fået solceller så jeg kan få nedsat mine aconto betalinger? 2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
27-07-2012, 10:34
(Denne besked var sidst ændret: 27-07-2012 af 10:35 klr.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
(27-07-2012 10:19)Jacob Skrev: Mit netselskab er DONG men min el-leverandør er OK, skal jeg selv fortælle OK at jeg har fået solceller så jeg kan få nedsat mine aconto betalinger? Sjovt nok har jeg også OK som el-leverandør. Ja, det ville jeg da gøre - altså meddele dem at dit forbrug (hos dem) fra nu af er et ganske andet. Jeg tror ikke de får det at vide på anden måde heller. Jeg har i øvrigt ikke selv et anlæg endnu (altså nyt - til gengæld har jeg haft et lille et i 9 år). Har også en måler der løber baglæns - så derfor går jeg heller ikke koma, hvis energinet.dk skulle være lidt længe om det. |
|||
27-07-2012, 15:33
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hvad med det strøm du bruger om natten hvem skal betale det og ja den pruduktion du skal spare op til vinteren når anlæget ikke giver nok??????
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-goldwing-1 Hilsen Kjeld Andersen http://faresbook.dk/ kjelda@stofanet.dk |
|||
27-07-2012, 16:34
Besked: #8
|
|||
|
|||
(27-07-2012 15:33)kjeld Skrev: Hvad med det strøm du bruger om natten hvem skal betale det og ja den pruduktion du skal spare op til vinteren når anlæget ikke giver nok?????? Jeg forstår ikke helt din kommentar i forhold til de spørgsmål jeg stillede. Grundlæggende er jeg i tvivl om hvad der sker nu, om jeg selv kan/må eller skal gøre noget. Kan jeg f.eks selv indberette stamdata? Skal jeg selv oplyse om mit anlæg til Dong eller OK? 2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
27-07-2012, 18:28
Besked: #9
|
|||
|
|||
Jeg går ud fra at du vil tilmeldes energinet og hav de 7000 skattefrie kr. eller mulighed for afskrivning på anlæget og få en måler med køb og salg
Hilsen Kjeld Andersen http://faresbook.dk/ kjelda@stofanet.dk |
|||
27-07-2012, 20:19
Besked: #10
|
|||
|
|||
(27-07-2012 18:28)kjeld Skrev: Jeg går ud fra at du vil tilmeldes energinet og hav de 7000 skattefrie kr. eller mulighed for afskrivning på anlæget og få en måler med køb og salg Korrekt, og derfor skal jeg på nettomålerordningen. Spørgsmålet er om jeg kan gøre noget selv for at speede den process op eller om jeg er afhængig af at min installatør laver indberetningen. Altså, kan jeg selv indsende stamdata og skal jeg kontakte net selskabet eller el selskabet? Har andre bare lænet jer tilbage da produktionen gik igang eller har I selv gjort noget efterfølgende. 2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|