Kreativ montering og dermed mulighed for afskrivning.
|
31-07-2012, 13:20
Besked: #1
|
|||
|
|||
Kreativ montering og dermed mulighed for afskrivning.
Hej Alle
Jeg er ny herinde. Så bær over med min eventuelle uvidenhed. Vi er ved at bygge nyt hus og grundet lokalplan skal der monteres røde vingetegl. Jeg har dog tænkt mig at lave et komplet listetag (paptag) på sydsiden hvor solpanelerne skal monteres. Solpanelerne vil altså umiddelbart være monteret på taget, uden at være del af taget. Efterfølgende vil jeg så montere lægter på selve paptaget og ligge vingeteglet rundt om panelerne. På denne måde håber jeg at kunne forsvare den regnskabsmæssige metode, trods det faktum at panelerne vil se ud til at være nedsænktet i taget. Jeg overvejer at bede SKAT om et bindende svar på denne løsning. Men hvad siger I herinde? Tror i den kan lykkedes? |
|||
31-07-2012, 13:32
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Kreativ montering og dermed mulighed for afskrivning.
Ja, det tror jeg.
Det afgørende er at solcelleanlægget skal kunne flyttes og det kan dit jo så. Men jeg ville også få et bindende svar fra Skat. |
|||
31-07-2012, 13:51
(Denne besked var sidst ændret: 31-07-2012 af 13:58 Emiku.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Kreativ montering og dermed mulighed for afskrivning.
(31-07-2012 13:20)Thomas Skrev: Hej Alle Integreret løsning = integreres i bygningens arkitektur / nedfældet i taget, kald det hvad du vil. Update: Citér:Solceller skal ligge på en skinne, hvis du vil have de store fradragher har du dit svar: http://home.dk/bolignyt/flere-artikler/j...es-af-skat Held og lykke med det ![]() Inverter: Danfoss TLX PRO+ 10kW begrænset til 6kW m. PV Sweep - Firmware version 3.42. Paneler: 39 x ET Solar ET-M572185BB. Orientering ca. 75 grader mod vest og 25 graders hældning. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|