Suntrol - SB Webbox - SMA invertere
|
03-08-2012, 07:04
(Denne besked var sidst ændret: 03-08-2012 af 07:05 Oluf.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Suntrol - SB Webbox - SMA invertere
Hej.
Har prøvet at opsætte mit anlæg på Suntrol Portal, med en Sunny Webbox. Kommer rimeligt langt i opsætningen, men når Suntrol skal finde mine invertere går det ligesom i stå. Har på fornemmelse at det kun er Kostal invertere der kan kommunikere med programmet. Ellers er Suntrol en flot applikation til min iPhone. Er der nogle herinde som har prøvet Suntrol med samme konfiguration som min? Har også prøvet Sunny Portal - men deres server er af og til "under vedligeholdelse". Ellers er PV-log vel nok det mest sikre. Brugbare forslag til iPhone app. modtages gerne. |
|||
04-08-2012, 20:50
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Suntrol - SB Webbox - SMA invertere
Hej igen
Er der slet ikke nogen som har investeret i en Sonny Webbox? Lad mig høre om hvilke sites den logger data til. ![]() |
|||
05-08-2012, 07:45
Besked: #3
|
|||
|
|||
hej oluf
jeg har en sma webbox, men har ikke tilsluttet den endnu mere info følger 31 stk ZnShine 255w sort =7,905 kw 7+7+7 mod syd, 9 mod vest 2 stk SMA SB3000-TL21 Medlem af Landsforeningen af Solcelleejere ![]() |
|||
19-12-2012, 20:14
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej Oluf
Ja jeg kan jo se det er en gammel tråd - og at du i andre skriver, at du fra din Webbox uploader til PV-Log. Jeg har selv lige fået monteret en webbox, og har sat den op til at uploade til PV-Log. Men jeg syntes ikke rigtig der sker noget, skal der scheduleres et upload, eller starter den automatisk, når der er sol igen? Fik først sat det med PV-log upload op her til aften, og da var mine SMA invertere længe gået i hi for natten. Connection test melder OK, så den del burde være OK, og upload til sunny portal virker også. På forhånd tak for enhver hjælp du måtte kunne bistå med omkring dette :-) /Finn ----------------------------------------------------------- 24 x 260W, 2 x SMA SB 3000TL-21 ![]() |
|||
19-12-2012, 20:37
(Denne besked var sidst ændret: 19-12-2012 af 21:27 Oluf.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej Finn
På PV-log definere du manuel - automatisk eller redigering af log. Regner med du har fundet automatisk log, hvor du tildeles en FTP-server med logins .. Du kan godt regne med at der kan gå flere timer inden du kan se resultatet. Selvom din produktion er tæt på 0 vises graferne alligevel. Fortæl hvor langt du er nået. |
|||
21-12-2012, 01:12
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hej Oluf
Du havde ret - det tog bare lidt tid før data begyndte at komme ind. Nu kører det bare super. Uploader også til sunnyportal.com, for at kunne se data på iPhone App - det spiller også bare, og er ikke meget bagud med opdateringerne. Så mangler der bare lidt sol :-) Takker for dit input!. /Finn ----------------------------------------------------------- 24 x 260W, 2 x SMA SB 3000TL-21 ![]() |
|||
21-12-2012, 09:15
Besked: #7
|
|||
|
|||
Det var så lidt. Iøvrigt arbejder PV-log på en iPhone model.
Lad os håbe den er blandt gaverne under juletræet ![]() Iøvrigt God Jul samt et solberiget Nytår ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|