SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Optimering på Delta Solivia3.0 G4
04-08-2012, 14:31
Besked: #1
Nissen Offline

Optimering på Delta Solivia3.0 G4
Hej
Mine 2 Delta invertere kører faktisk fint, men jeg tænker selvfølgelig på om der kan optimeres på dem så ydelsen bliver højere.
På side 42 og 43 i brugsanvisningen
http://www.solar-inverter.com/eu/en/2813.htm
er der beskrevet nogle parameter som kan ændres, jeg vil gerne om der er en her inde der kan forklare mig hvad disse begreber betyder og om der er noget at hente i forhold til standardindstillingerne, jeg kører jo men en del overbelægning af paneler!
Først er der noget med start/ stop hZ som kan ændres og så er der noget med cos Phi, og der er jeg helt blank! Tænkerbare at når Delta nu giver mig mulighed for at ændre netop disse parametre så må de jo betyde noget, ellers ville de jo bare være låst som så mange andre indstillinger!

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
04-08-2012, 14:51
Besked: #2
Emiku Offline

RE: Optimering på Delta Solivia3.0 G4
Hej,

Det har muligvis noget med reaktiv strøm at gøre, det kan KUN give mindre strøm til dig.

Tror du ikke at inverteren er fuldt optimeret fra frabrikken (Power trackers mm.)?

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 10kW begrænset til 6kW m. PV Sweep - Firmware version 3.42.
Paneler: 39 x ET Solar ET-M572185BB.
Orientering ca. 75 grader mod vest og 25 graders hældning.
Find
Citér
04-08-2012, 15:06
Besked: #3
Nissen Offline

Jo jeg tror den er fint optimeret fra fabrikken, men er lidt nysgerrig på hvad det er, og hvorfor de giver mig mulighed for at pille netop i disse parametre!

NISSEN
Find
Citér
04-08-2012, 16:40
Besked: #4
ajacobs Offline

Nissen, du bør absolut ikke ændre på de parametre.

Der er ikke nogen af dem, der kan give dig mere effekt, de er beregnet til at slå inverteren fra, hvis elnettet bliver ustabilt, fordi der bliver producereret for meget solstrøm. Der er der ikke nogen risiko for i Danmark(endnu), men det er måske relevant i Tyskland.

Kostal 10.1
45 stk. LongBai solar 200W mono
Produktion
Fritids solcellepusher
Find
Citér
04-08-2012, 20:24
Besked: #5
Nissen Offline

(04-08-2012 16:40)ajacobs Skrev:  Nissen, du bør absolut ikke ændre på de parametre.

Der er ikke nogen af dem, der kan give dig mere effekt, de er beregnet til at slå inverteren fra, hvis elnettet bliver ustabilt, fordi der bliver producereret for meget solstrøm. Der er der ikke nogen risiko for i Danmark(endnu), men det er måske relevant i Tyskland.
Tak for info, det lyder rigtigt, jeg har læst en artikel om det, det var også noget med smart elektronik der kan starte fryser, vaskemaskiner og vandvarmere når der er overskud af el og strøm er billigst. Der vil komme meget af den slags de næste år.

NISSEN
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering