Invertervalg
|
07-08-2012, 12:38
Besked: #1
|
|||
|
|||
Invertervalg
Hvilke faktorer har spillet ind i jeres valg af inverter og hvorfor har I valgt den pågældende inverter frem for en anden?
Er det ud fra at det var det forhandleren anbefalede eller? Hvad har jeres oplevelser været med jeres inverter positive og negative, da det også kan hjælpe os andre i vores valg, så vi kan tage jeres oplevelser med i vores købsovervejelser. Jesper |
|||
07-08-2012, 15:34
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Invertervalg
Jeg prioriterede en inverter frem for to mindre ud fra devisen at så var der mindre vedligeholdelsesudgifter, da inverteren jo skal skiftes i anlæggets levetid. Andre påpeger så, at du bevarer en vis produktion, mens inverterskiftet står på. Meen, det tager jo nok ikkeuger at få en ny = begrænset produktionstab :-)
Efterfølgende er jeg meget glad for at jeg endte med en Kostal PIKO, da den har indbygget webinterface. Jeg kan se der er en del som skal ud og lave ekstrainvesterng for at kunne følge produktionen. Samtidig synes jeg den kører upåklageligt - men har jo heller ikke prøvet andre ;-) Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
07-08-2012, 20:23
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Invertervalg
undefined
36 stk Risen 190w+Power Optimizer OP300 Solar Edge SE7K http://monitoring.solaredge.com/solaredg...=A.Saxtoft |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|