SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

Stjerner:
  • 1 stemmer - 5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
JK EL GREEN har ødelagt tag. Se billeder.
07-08-2012, 21:07
Besked: #1
Felix Offline

JK EL GREEN har ødelagt tag. Se billeder.
Har fået ødelagt et fuldstændig tæt skifereternittag af JK EL GREEN ifm montering. Billeder kan ses på min hjemmeside: jk-el-green.5771.dk
Taget er fuldstændig gennemhullet og utæt efter at JK EL GREEN´s egne montører har monteret beslag og paneler…!!!

Mine 30 paneler er placeret med 10 mod syd og 20 mod vest. Men jeg mener der er et problem, idet JK EL GREEN har valgt at lave en “serie/kreds” med 14 paneler. Denne serie inbefatter alle 10 paneler mod syd plus 4 paneler der vender mod vest....?
Jeg er ikke ekspert, men mener at en serie/kreds altid skal “pege” i samme retning…

Nogle der har erfaring/ viden om dette?

Felix
WWW Find
Citér
07-08-2012, 21:34
Besked: #2
crj100 Offline

RE: JK EL GREEN har ødelagt tag. Se billeder.
Uha-uha, jeg håber for dig, at de er med i Byg-garanti ordningen..... For det er s.. da noget værre klamphuggeri de der har fået lavet!

Det er en ommer!

Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp)
Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190°

Månedsproduktion Edelsvej

[Billede: 975078761.gif]
Find
Citér
08-08-2012, 07:14
Besked: #3
cillo Offline

Hej

Jeg har haft samme gamle tag, mit fra 1960.
En ting er at de ikke får den skruet i spærene, det er meget skidt.
Det med at gøre det tæt er nok noget andet, da det er ikke sikkret at de gummi pakninger kan gøre det tæt. Nå dine plader så gamle og porøse.
Så skulle de haved puttet noget under eller rundt om skruen.
Det gan også godt være at du får problemer med at der kommer vand ind ander stæder nu, hvor de har gået over det hele.

Men det skulle det firma jo havde vidt hvad de lavede.

For mit ved komende kunne jeg se at det begynde at komme vand ind efter at jeg havde gået rund der oppe og målt op.
Så lige nu er jeg igang med at lægge nyt tag på.

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 4.06
Paneler: 22x Yingli YL260C30b(Panda 265) - Mono/Sort 5.72 kWp
Orientering: næsten vest(256°), 20° hældning
pv-log.com-solarrick
Find
Citér
08-08-2012, 07:16
Besked: #4
Teknik Nørden Offline

Montage er til ren dumpe karakter.

Men hvis det er rigtig at de endda har forbundet paneler med forskellig lys indfald i samme serie, så har de ikke nogen ide om hvad de laver.
De burde tag og læse dette forum igennem, der kunne de sikkert lærer rigtig meget af.

Jeg sad og kiggede billeder igennem inden på JK EL GREEN side.
Hus med solceller, hvis de også har monteret dette, så kunne man jo nemt forstille sig, at de har forbundet de 2 øverste og de 2 nederste række. Hvor den helt nederste række har en anden vinkel, selv dette er ikke optimalt at forbinde i samme serie.
Find
Citér
08-08-2012, 07:20
Besked: #5
Audi Offline

[Billede: 8e634c2b_homer-doh.jpg]

Hvad siger forhandleren selv til det?
Find
Citér
08-08-2012, 09:59
Besked: #6
Felix Offline

JK EL GREEN har efter lidt “tovtrækkeri” erkendt at det ikke er helt godt. De har sendt et – af dem udpeget – tømmerfirma ud for at udbedre skaderne. HELE anlæget har været nede igen. Umiddelbart før tømrerne var færdige og klar til at montere igen, havde jeg – for egen regning – en byggesagkyndig til at se på sagen.
Den byggesagkyndige er ikke umiddelbart imponeret. Hans vurdering er at det IKKE er lavet fagligt korrekt. Arbejdet hører under en blikkenslager, ikke en tømrer.

Jeg har nu startet en sag ved ankenævnet for tekniske installationer (el-vvs-anke.dk)

Her står sagen nu og venter på at sommerferien slutter så vi kan komme videre…

Mht. at panelerne er forbundet i en streng der vender BÅDE mod syd og vest, kan jeg ikke finde noget “officielt” der bekræfter at dette er forkert.
Er der nogen der kan komme med et link til en sted der beskriver dette. Det kunne jeg godt bruge, da dette også er et af de punkter jeg har med i min klage.

Tak for jeres input :-)

Felix
WWW Find
Citér
08-08-2012, 10:04
Besked: #7
Blik og Lavenergi Offline

uanset om man putter noget i hullet er det forkert måde at lave montage på
både på tegl skiffer eller tagpap
jeg håber virkelig at du får noget ud af det Felix
WWW Find
Citér
08-08-2012, 10:09
Besked: #8
Rete Offline

(07-08-2012 21:07)Felix Skrev:  Har fået ødelagt et fuldstændig tæt skifereternittag af JK EL GREEN ifm montering. Billeder kan ses på min hjemmeside: jk-el-green.5771.dk
Taget er fuldstændig gennemhullet og utæt efter at JK EL GREEN´s egne montører har monteret beslag og paneler…!!!

Mine 30 paneler er placeret med 10 mod syd og 20 mod vest. Men jeg mener der er et problem, idet JK EL GREEN har valgt at lave en “serie/kreds” med 14 paneler. Denne serie inbefatter alle 10 paneler mod syd plus 4 paneler der vender mod vest....?
Jeg er ikke ekspert, men mener at en serie/kreds altid skal “pege” i samme retning…

Nogle der har erfaring/ viden om dette?

Felix

Det kan man vist ikke gøre dårligere selv !- Hvilken fremgangsmåde benyttede firmaet, da de skulle lokalisere spærene ? Jeg har også et skifereternittag der skal have solceller, når/ hvis kommunen tilladet det Så jeg er meget interesseret i gode tips (Det skullemjo gerne være bedre end de "professionelle". I øvrigt har jeg læst en udtalelse fra en bygningsingeniør, at fugtproblemer er meget mere sandsynligt end at konstruktionen ikke kan bære. Så der må være andre end dig der har været uheldig. Men måske skifereternit er særlig vanskeligt ? Jeg håber virkelig for dig at firmaet erstatter dit tag eller udbedrer det tilfredsstillende. Det billigste er måske at sprøjte "zitano", som er en slags gummimembram, på. (så behøver man kun at fjerne panelerne midlertidigt). - Af det jeg har læst mig til, har du helt ret: panelerne yder nemlig kun laveste fællesnævner.
Find
Citér
08-08-2012, 10:18
Besked: #9
Felix Offline

(08-08-2012 10:09)Rete Skrev:  Det kan man vist ikke gøre dårligere selv !- Hvilken fremgangsmåde benyttede firmaet, da de skulle lokalisere spærene ? Jeg har også et skifereternittag der skal have solceller, når/ hvis kommunen tilladet det Så jeg er meget interesseret i gode tips (Det skullemjo gerne være bedre end de "professionelle". I øvrigt har jeg læst en udtalelse fra en bygningsingeniør, at fugtproblemer er meget mere sandsynligt end at konstruktionen ikke kan bære. Så der må være andre end dig der har været uheldig. Men måske skifereternit er særlig vanskeligt ? Jeg håber virkelig for dig at firmaet erstatter dit tag eller udbedrer det tilfredsstillende. Det billigste er måske at sprøjte "zitano", som er en slags gummimembram, på. (så behøver man kun at fjerne panelerne midlertidigt). - Af det jeg har læst mig til, har du helt ret: panelerne yder nemlig kun laveste fællesnævner.

Tak for dit indlæg.

Jeg indhentede mange tilbud inden jeg besluttede hvor jeg ville handle. Alle blev spurgt om der var særlige forhold at tage hensyn til på min type tag. Der var kun et eneste firma der var usikker på at montere på skiferplader. ALLE andre svarede direkte adspurgt at det ikke var noget problem...

Det var i øvrigt BILKA der tøvede lidt da det ikke var bølge eternit men skifereternit!

Har du et link eller to der beskriver det som vi er enige i, altså at samme streng/serie bør vende i samme retning. Jeg er sikker på der sådan men synes ikke jeg umiddelbart kan finde noget omkring det...

Felix
WWW Find
Citér
08-08-2012, 10:46
Besked: #10
Felix Offline

(08-08-2012 10:04)Blik og Lavenergi Skrev:  uanset om man putter noget i hullet er det forkert måde at lave montage på
både på tegl skiffer eller tagpap
jeg håber virkelig at du får noget ud af det Felix

Tak Rolan, blik og lavenergi
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering