Hej med jer
|
07-03-2012, 23:21
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hej med jer
Hej
Jeg har koblet mig på her for at høste lidt erfaringer ang. solceller, idet jeg lige har bestilt et 6kw BILKA anlæg idag .... så nu må vi jo se om det lever op til forventningerne. Allan |
|||
08-03-2012, 08:01
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hej med jer
Hej Allan.
Velkommen til. Og tillykke med købet. Det bliver spændende at hører mere om det hele. Kommer der så nogle folk forbi og måler op ved dig, eller hvordan gør Bilka det? En ting du skal se efter, når du får dine solceller, er om de er +/- 3%. Normalt laver OSDA paneler der hedder -3 - +3%. Hvis man så læser Bilka's datablad, står der -0 til 3%. Normalt, ville man ikke skrive -0 ?? men bare 0.. Noget andet er, at zoomer man helt ind, kan man se at 0'et ikke er det samme 0, som andre 0'er i databladet. Det ser ud som om det lige er redigeret ( Dårligt endda ) i det. Ikke der med sagt at Bilka snyder eller noget, men jeg ville bede om en flash liste på mine moduler, så man kunne sikre sig, at alle også var på + siden. |
|||
08-03-2012, 08:14
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hvis man kikker på osdasol.com og finder model nr. ODA200-36-M vil man da også se at der står +/- 3% og ikke -0% - 3%. http://www.osdasol.com/Upload/175W-200W.pdf
Men det kan jo være at de er blevet sorteret, således at det kun er + paneler de sælger... ![]() |
|||
08-03-2012, 08:16
Besked: #4
|
|||
|
|||
(08-03-2012 08:14)Ib Thomsen Skrev: Hvis man kikker på osdasol.com og finder model nr. ODA200-36-M vil man da også se at der står +/- 3% og ikke -0% - 3%. http://www.osdasol.com/Upload/175W-200W.pdf Det er sikkert sådan Bilka gør det. Men som forbrugere kan man ikke tjekke det på nogen måde, andet end med en flash liste. Jeg ville have en flash liste på mine paneler, handlede jeg med Bilka. Enhver kan jo sige, at man kun får + paneler fra producenten. |
|||
13-03-2012, 11:50
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej.
Tog kontakt til Bilka og spurgte efter materiale på solcellerne, beslag osv. Derefter modtog jeg datablad osv. det var særdeles mangelfuld. Eks. side 2 stod der "Mangler billede fra Birthe" ![]() Desuden læste jeg lidt på fabrikatet af solcellerne, de har nogle mystiske tolerancer og nogle mærkelige styrke tal. Hvis man vil have billigste anlæg, så køber man Bilka´s. "Men husk på at det gerne skulle sidde på taget i min. 25 år." |
|||
13-03-2012, 17:32
(Denne besked var sidst ændret: 13-03-2012 af 17:32 marinus.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Tolerancen i data blade for +/-3% er normalt for mange leverandører. Jeg ved at de 250w paneler som vi tilbyder, er 250w med +/-3%, men ser an på den medsendte flash rapport på hver panel, pakkes de i 6kw kasser med 1-1,5w det er jo langt under det i testrapporterne oplyste. Læste på et sted at en kunde havde fået oplyst af Bilka at man frasorterede minus panelerne på fabrikke.
Men jeg undre mig ofte over t man går så højt op i de tolerancer, idet dette kan modvirkes lidt ved montagen. Hvorfor er der ingen som er interesserede i ydelserne på panelerne som svinger fra 14-19,5%, der er jo virkelig noget at hente. Gerne kommentarer Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
28-03-2012, 20:33
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg er meget skuffet over den mekaniske garanti.
Efter hvad jeg har fået oplyst fra Bilka giver de kun normal reklamation på monterings delene. Er det sikkert? Jeg ville foretrække 5 til 10 års garanti og ikke 2 års reklamation. Hvad siger i? |
|||
29-03-2012, 06:50
Besked: #8
|
|||
|
|||
Bilka lever på deres navn i denne sag, hvis man følger diverse indlæg på forskellige steder, så er det tydeligt at de springer over hvor de kan.
At Bilka via deres navn så overbeviser folk om at de også er der om mange år, hjælpe jo ikke meget, da Bilka forlanger af deres underleverandører, at de skal stå for al garanti. Denne er du dog som forbruger dækket af (via Bilka) de to første år, derefter er du ikke længere beskyttet af den danske købelov! Enhver problematik herefter vil så være at afklare med deres underleverandør. Så hvis garantien er et problem for dig, finder der nok 100 udbydere i DK som yder mere garanti end du oplever her. Men spørg dig selv, hvad er sandsynligheden for at monteringsbeslag er så ødelagt efter 2 år, at disse skal skiftes (bor du ved vesterhavet eller lign. forstår jeg dit synspunkt! Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
30-03-2012, 14:31
(Denne besked var sidst ændret: 30-03-2012 af 14:36 Gunnar.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
Jeg har bestil et 3.2kw anlæg hos Bilka.
Bilkas specificationer på solpanel kan læse på Osdas hjemmeside, når de tager sig sammen og opdaterer siden for 200w panelet her er data på 190w panelet. http://www.osdasol.com/Upload/20123301032623.pdf Der er bruges wurth installationspakke, endvidere kan jeg henvise til nem-energi.dk |
|||
30-03-2012, 16:00
Besked: #10
|
|||
|
|||
(29-03-2012 06:50)marinus Skrev: Bilka lever på deres navn i denne sag, hvis man følger diverse indlæg på forskellige steder, så er det tydeligt at de springer over hvor de kan. Hej. Det er ikke efter 2 år jeg er betænkelig. Det er efter +5 år. Der er jo ikke garanti på selve rammerne på solcellerne det er kun ydelsen som der er 25 års garanti på. Så måske ruster hele rammen væk inden der er gået 25 år men solcellen er ok med hensyn til ydelse. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|