SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Solar Edge
08-03-2012, 07:40
Besked: #1
Ib Thomsen Offline

Solar Edge
Hej

Nogen der har erfaring med Solar Edge (se evt. http://www.sveigaard.dk).

Jeg tænker især på det med at et Solar Edge anlæg kan yde optil 25% mere end et traditionelt anlæg.
WWW Find
Citér
08-03-2012, 08:11
Besked: #2
TBR Offline
Administrator
RE: Solar Edge
(08-03-2012 07:40)Ib Thomsen Skrev:  Hej

Nogen der har erfaring med Solar Edge (se evt. http://www.sveigaard.dk).

Jeg tænker især på det med at et Solar Edge anlæg kan yde optil 25% mere end et traditionelt anlæg.

Hej

Ved ikke meget om de bowerbokse. Ved at pbc har læst lidt om disse.
Men hvis jeg samligner februar med med tracker og powerbokse med februar md med mikkel jensen, de bor ca. i samme område. Mikkel Jensen har fast montere syd ( ca. samme anlæg str. ) Kan jeg ikke se nogen mærkbar forskel, og så er Solar Edge endda monteret på en tracker. 25% i forbedringere er der ihvertfald ikke på disse 2 her.
WWW Find
Citér
12-03-2012, 15:35
Besked: #3
marinus Offline

Jeg har pt. et lille 3kw anlæg kørende lige syd for Aalborg fra Billigenergi.eu med en anfoss TLX pro inverter

Den har idag (trods lidt skygge i morgen timerne fra træer, her. kl.15.30 produceret knap 11kw strøm. Dette skulle svare til at et anlæg på næsten det dobbelte burde producere 22 kw og det har den da vist ikke

Der er så mange producenter af anlæg og alle har de bedste paneler. Udførte tests afhænger af hvor de er testet.

Et ringe panel, kan således score højt syd på, idet solen her er kraftig. Der der tæller er Danske forhold ikke sydlandske forhold.

Producenters product blad kan sige en masse, især det beregnede ydelses forhold.

Er ved at installere 50Kw anlæg som kommer fra billigenergi.eu, efter test af flere typer paneler, har disse vist sig meget velegnede til vores klima (ihvertilfælde Aalborg) og yder selv på overskyede dage og regn dage fornuftigt.

Det oprindelige anlæg på 50kw er pt. nedtaget idet vi nu monterer på fuld automatiske trackere for at hæve ydelsen.

Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser!
Find
Citér
12-03-2012, 19:04
Besked: #4
Risskov teknik Offline

@ Marinus

Det normale udbytte pr KWp i DK er som du siger ikke som det der testes under. Der testes med en indstråling under optimale forhold, som er en helt anden snak.

For at få de rigtige KWh, som passer til Danmark, skal du gange dit anlægs samlede KWp med 0.9, of så skal du trække spændingsfald i kabel installationen fra, inverter tab osv. samt tabet fra solpanelerne når de ikke er helt nye.

Desuden er det over et helt år, og kan ikke måles på en dag.
Håber det hjalp lidt

Mvh. Mikael
Risskov Teknik & Solar

mvh. Mikael
Solar-Log
WWW Find
Citér
13-03-2012, 17:46 (Denne besked var sidst ændret: 13-03-2012 af 17:48 marinus.)
Besked: #5
marinus Offline

@Mikael

tak for det oplyste, hvilket også er den faktor vi bruger. Indstrålingen er jo +/- 984w / m2 her i landet og med 6kw anlæg skal man forvente mellem 4900 og 5400 kw. pr. år. Dette er både lynxplanner fra Danfoss og andre sider meget enige i. Derfor lyder det jo utroligt at man skulle kunne få over 6000kw / år
Har selv et 6kw og et 50kw anlæg kørende siden august. 50kw er midlertidig nede, idet vi er ved at montere på tracker. Herved kan ydelsen bliver 45% højere.
Ydelserne er naturligvis for nye paneler, men spændigsfald etc. tager programmerne ikke højde for i ledningerne, men hvis man holder sig til de oplyste mm2 for givne længder på den konservative side, burde det kunne holdes under 1%

Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser!
Find
Citér
30-03-2012, 16:22
Besked: #6
nelarsen87 Offline

Jeg har et 6.27 KWP anlæg fra SolarEdge - det virker. Se på SolarEdge.COM hvis du har behov for at forstå forkellene til ALLE andre anlæg - Det kan tåle stygge uden at alle andre paneler påvirkes. Har sat mig grundigt ind i det (og det koster lidt ekstra). Hvad hvis et panel bliver dårliget? -så kan Solar Edge finde det - det kan de andre ikke for her er ikke individuel panel sporing
Find
Citér
28-05-2012, 20:28
Besked: #7
Dkristian Offline

(30-03-2012 16:22)nelarsen87 Skrev:  Jeg har et 6.27 KWP anlæg fra SolarEdge - det virker. Se på SolarEdge.COM hvis du har behov for at forstå forkellene til ALLE andre anlæg - Det kan tåle stygge uden at alle andre paneler påvirkes. Har sat mig grundigt ind i det (og det koster lidt ekstra). Hvad hvis et panel bliver dårliget? -så kan Solar Edge finde det - det kan de andre ikke for her er ikke individuel panel sporing

Jeg er enig, Solareage gør en forskel, Jeg har for noget tid siden installeret 6,115Kw (24xLG255Wp) til en samlet pris på 105.000kr, + montage. Og det er fed man kan følge hvert panel om det yder hvad det skal.

ja man kan da godt spare nogle penge ved at anvende en Danfoss inverter. men i det lange løb bliver den for dyr.
1. effekten er 1-2% lavere, på inverteren
2. Det er meget svært at bevise og finde en fejl i et panel, dette kan koste dig dyrt, da hele strengen producerer til lavest fællesnævner.
3. Hvis du vil udvide anlægget efter 5-6 år med et par paneler, bliver dette svært, da du skal anvende paneler af samme størrelse, og de vil producerer den samme som de paneler der er 5-6 år gamle.. hvor du med powerboxes kan monterer et nyt med meget større effekt og udnytte den maksimalt.
4. Du kan ikke slukke for solcellerne!! i tilfælde af brud på ledningen mellem solceller og inverter kan du ikke slukke for strømmen. dette kan man med solareage. hvis du slukker for inverteren producerer panelerne kun 1volt pr panel. i stedet for 700-800 volt.

en 7kw inverter koster omkring 15000kr. og forventet levetid 12-15 år
powerboxes 550 kr stk. forventet levetid 25-30 år
Find
Citér
17-06-2012, 09:22
Besked: #8
Jesper Kirstein Offline

(30-03-2012 16:22)nelarsen87 Skrev:  Jeg har et 6.27 KWP anlæg fra SolarEdge - det virker...

Kan du fortælle hvor du har købt det, og evt din pris ?
Find
Citér
17-06-2012, 09:24
Besked: #9
Jesper Kirstein Offline

(28-05-2012 20:28)Dkristian Skrev:  Jeg er enig, Solareage gør en forskel, Jeg har for noget tid siden installeret 6,115Kw (24xLG255Wp) til en samlet pris på 105.000kr, + montage. Og det er fed man kan følge hvert panel om det yder hvad det skal.
..

Meget interessant - hvem leverede dette?
Find
Citér
17-06-2012, 10:54
Besked: #10
Jacob Offline

(17-06-2012 09:24)Jesper Kirstein Skrev:  Meget interessant - hvem leverede dette?

boskovsolenergi.dk sælger 7kWp fra 148.000 kr. inkl. montering.

2 stk. Delta Solivia 3.0 G3
7kWp, Ulica Solar UL-250M-60
Solivia Gateway M1 G2
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering