SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Tæt på anlæg fra WILBERTS..!!
10-08-2012, 10:38
Besked: #1
Birch-Nielsen Offline

Tæt på anlæg fra WILBERTS..!!
Ærede Kolleger

Efter laaang tids granskning - bl.a. her på dette herlige site - er jeg nu meget tæt på at gøre handel med WILBERTS omkring et anlæg bestående af 32 stk. 195W ZN-paneler Black, og 2 SMA 3000TL-21. Jeg ved at i er en hel del der har handlet hos WILBERTS, og det virker til at de fleste har været godt tilfredse. Er der nogen der her lige på falderebet vil dele erfaringer med handel, betaling, transport (afhentning) hos WILBERTS og også meget gerne omtalte paneler og invertere....bare lige for at give mig det sidste skub ud over kanten Big Grin

Mvh Folke

38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp
2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant
Find
Citér
10-08-2012, 11:02
Besked: #2
ALLANF Offline

RE: Tæt på anlæg fra WILBERTS..!!
Kan kun sige at jeg var rigtig godt tilfreds med leverancen fra Wilberts - jeg lejede en stor trailer fra Shell og afhentede selv og fik samtidigt handlet lidt i grænsebutikkkerne..
God service og mange gode råd med på vejen fra Kim hos Wilberts - super service..
Find
Citér
10-08-2012, 11:05 (Denne besked var sidst ændret: 10-08-2012 af 11:06 Birch-Nielsen.)
Besked: #3
Birch-Nielsen Offline

(10-08-2012 11:02)ALLANF Skrev:  Kan kun sige at jeg var rigtig godt tilfreds med leverancen fra Wilberts - jeg lejede en stor trailer fra Shell og afhentede selv og fik samtidigt handlet lidt i grænsebutikkkerne..
God service og mange gode råd med på vejen fra Kim hos Wilberts - super service..

Hej Allan

Tak for input. Hvordan bar du dig ad med de rasende lange WASI-skinner? De måler jo over 6 m. - havde du dem på tagbøjle? Og hvad med selve monteringskittet? Var der nok skruer og bolte etc.?

Mvh Folke

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
10-08-2012, 11:18
Besked: #4
majland Offline

Kigger du ned i indlæggene under mit solcelle anlæg vil du finde flere beskrivelser / billeder fra afhentning af anlæg. Bla mit http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=729

Jeg havde bare stængerne på tagbøjler på bilen.

Mhs betaling endte jeg med at forudbetalet 25% ved paypal/kreditkort og betale resten kontant ved afhentning - Det på trods af et temmeligt stort kurstab til banken. Men jeg syntes det var for mange penge at betale forud ved bankoverførsel der er klart det billigste.

Skulle jeg købe idag ville jeg nok spørge om de ville modtage de 75% på en bankcheck. Det er billigere at købe end kontant valuta. Sydbank tager 150kr for en check, mens kurstabet på at købe Euro'en kontant var over 1000kr.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
10-08-2012, 11:28
Besked: #5
ALLANF Offline

Skinnerne var 6,1 meter lange - En af medarbejderne skar dem over på midten mens jeg lastede solcellene på traileren - der medfulgte samlebeslag til skinnerne så det fungerede fint - der var rigeligt beslag/skruer med - en ting man måske skal være opmærksom på er kabel længden - mit anlæg er monteret i 4 strenge på taget (12 paneler på hver hus side - 2 strenge på hver side) det var lige på nippet til at der ikke var nok kabel, men det kommer jo an på ens behov - men hellere for meget kabel end for lidt :o)
Find
Citér
10-08-2012, 11:31
Besked: #6
ALLANF Offline

ang. betaling - overførte jeg hele beløbet til Wilberts inden afhentning via bankoverførsel for at sikre en hurtigere levering - det fungerede fint, og jeg kunne afhente anlæg 2 uger senere (istedet for at vente 5-6 uger)
Find
Citér
10-08-2012, 11:58
Besked: #7
Nissen Offline

Jeg overførte 25% ved betiling, og resten om mandagen inden afhentning om fredagen, alt gik fint og meget venlige folk. Grunden til at jeg turde at overvise pengene uden at have varene i hånden var at her på siden var der så mange der var positive stemt over Wilberts, og jeg har ikke hørt en eneste negativ kunde til dato, og det kan manda ellers altid finde!
Kabellængden er rigtig at man skal tænke over, der var 200 meter med, men jeg købte 130 meter ekstra ved afhentning, og der var kun små stumper til rest.

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
10-08-2012, 12:00
Besked: #8
majland Offline

(10-08-2012 11:31)ALLANF Skrev:  ang. betaling - overførte jeg hele beløbet til Wilberts inden afhentning via bankoverførsel for at sikre en hurtigere levering - det fungerede fint, og jeg kunne afhente anlæg 2 uger senere (istedet for at vente 5-6 uger)

Mig bekendt har der ikke været nogen sammenhæng mellem forudbetalingens størrelse og leveringstiden. Leveringstiden har været bestemt af hvornår panelerne kom med skibet.

Men har man forudbetalt det hele og firmaet skulle lukke inden man har fået sin vare er man blot simpel kreditor i boet ....

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
10-08-2012, 12:04
Besked: #9
Birch-Nielsen Offline

Hej Allesammen

Rigtig mange tak for Jeres kommentarer. Det med kabellængden er jeg nu opmærksom på, da jeg også skal have panelerne fordelt på 2 flader. Og så må jeg have bøjlerne på taget og ud og se efter en stor trailer ;-)

Jeps, det med lige at overføre små 80K er vel noget der kan få isen i maven til at "gå i drift"? ;-) Nå, den summer jeg lige over, men rart at vide at i alle har haft gode erfaringer dernedefra.

Det bliver WILBERTS Big Grin

Mvh Folke

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
10-08-2012, 12:43
Besked: #10
ALLANF Offline

(10-08-2012 12:00)majland Skrev:  Mig bekendt har der ikke været nogen sammenhæng mellem forudbetalingens størrelse og leveringstiden. Leveringstiden har været bestemt af hvornår panelerne kom med skibet.

Men har man forudbetalt det hele og firmaet skulle lukke inden man har fået sin vare er man blot simpel kreditor i boet ....

Enig - men det var den besked jeg fik - bankoverførsel af hele beløbet = hurtig levering
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering