Anlæg fra Bauhaus
|
10-08-2012, 15:01
Besked: #1
|
|||
|
|||
Anlæg fra Bauhaus
Jeg overvejer kraftigt Bauhaus tillbud på et 6kw Bosch solcelle anlæg med en Danfoss TLX pro plus inverter. Der findes sikkert nogle som kan yde bedre men synes det virker som om det kvalitetsmæssigt er et udemærket anlæg. Har længe haft lyst til at få solceller på taget grundet miljø hensyn men nu osse økonomi. Nogen som har købt dette herinde som har nogle meninger om det...!!? Må hellere lige nævne jeg intet ved om det så derfor vælger jeg en totalløsning
![]() Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
10-08-2012, 15:44
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Anlæg fra Bauhaus
Der er masser af andre totalløsninger der er bedre, men jeg forstår godt at det kan føles som en jungle at finde rundt i.
Jeg ville under ingen omstændigheder vælge Danfoss invertern, den er dyr, og rimelig ustabil ifølge de udsagn man finder her på forummet. Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
10-08-2012, 17:47
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tak for svaret. Gælder din vurdering af Danfoss for alle deres modeller for havde kun hørt det om ULX modellerne. Ikke TLX modellerne som jeg vil ha. Og hvad er iøvrigt forskellen på en pro og en pro plus...!? Måske spørger jeg dumt...
![]() Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
10-08-2012, 17:50
Besked: #4
|
|||
|
|||
Om den har indbygget webserver eller ej.
Hvad er ikke godt nok idag? Alle er jo gode nok. Det er jo ikke raket videnskab at samle et panel. Cellerne kommer sikkert fra samme sted alle sammen, så er det bare et spørgsmål hvem der samler det, og lægger navn til. |
|||
10-08-2012, 17:53
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hahaha ja det er sku nok rigtigt i sidste ende
|||
10-08-2012, 19:47
(Denne besked var sidst ændret: 10-08-2012 af 19:56 Emiku.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
(10-08-2012 17:47)Hessel75 Skrev: Tak for svaret. Gælder din vurdering af Danfoss for alle deres modeller for havde kun hørt det om ULX modellerne. Ikke TLX modellerne som jeg vil ha. Og hvad er iøvrigt forskellen på en pro og en pro plus...!? Måske spørger jeg dumt... Jeg er godt tilfreds med min nuværende TLX 6k + pro (10k) den er bestem ikke ustabil ( jeg havde en anden før det var en anden sag, fik den også 6 måneder før den officielt blev lanceret.) den har en utrolig høj effektivitet ca. 98.7% i snit (PV input målt på en dag vs. output til elnettet dette er mine værdier og ikke taget fra et datablad). Husk at give den rigeligt med spænding, omkring 700 volt (arbejds spænding) pr streng er ikke helt ved siden af. Update: Idag lå min effektivitet på 99.7% 10.572 Wh ind 10.540 Wh ud. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 10kW begrænset til 6kW m. PV Sweep - Firmware version 3.42. Paneler: 39 x ET Solar ET-M572185BB. Orientering ca. 75 grader mod vest og 25 graders hældning. |
|||
10-08-2012, 20:06
Besked: #7
|
|||
|
|||
Lyder absolut overbevisende. Jeg er lidt i tvivl om hvordan overvågningen fungerer med internet opkoblingen til pc/iPad...!? Er det via wifi eller skal der stikkes et internet kabel ind i den?? Ligeledes er der nogle herinde som skriver om software fejl. Er det så noget at der automatisk "softwareopdateres" fra Danfoss af eller lyder det helt tosset...!? Jeg vil helst ha noget der bare virker og klarer det hele så automatisk som muligt. Men vil da selvfølgelig også gerne købe dansk :-) hvorfor skal man opgradere fra en 6kw inverter til en 8kw inverter hvis anlægget alligevel kun kan/må yde 6kw...!?
Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
10-08-2012, 20:13
(Denne besked var sidst ændret: 10-08-2012 af 20:16 Emiku.)
Besked: #8
|
|||
|
|||
(10-08-2012 20:06)Hessel75 Skrev: Lyder absolut overbevisende. Jeg er lidt i tvivl om hvordan overvågningen fungerer med internet opkoblingen til pc/iPad...!? Er det via wifi eller skal der stikkes et internet kabel ind i den?? Ligeledes er der nogle herinde som skriver om software fejl. Er det så noget at der automatisk "softwareopdateres" fra Danfoss af eller lyder det helt tosset...!? Jeg vil helst ha noget der bare virker og klarer det hele så automatisk som muligt. Men vil da selvfølgelig også gerne købe dansk :-) hvorfor skal man opgradere fra en 6kw inverter til en 8kw inverter hvis anlægget alligevel kun kan/må yde 6kw...!? "normalt" er den 6kW inverter der bliver solgt en 10kW altså en storebror til 8kW TLX'en. Mit gæt er at 8kW'en arbejder bedre ved en lavere spænding tjek evt. Danfoss' datablad: http://danfoss.ipapercms.dk/Drives/DSI/F.../TLXrange/ Du kan hive updates ned fra danfoss' hjemmeside og opdatere inverteren selv via webinterfacet. Den skal have et ethernet kabel i enden for at du kan snakke med den, hvis det skal være WIFI må du invistere i en WIFI bridge, den er nok ikke særlig dyr. Du har umiddelbart 3 muligheder for overvågning: 1. webinterfacet. 2. datawarehouse service ala pv-log eller danfoss' clx portal, eller din egen kreation? 3. via rs485, f.eks. solar-log, et smart house system? mulighederne er mange. En uofficel undersøgelse viser at selv om du "kun" har et 10kWp anlæg med 6kW grænsen så mister du ca. 8-10% af den samlede effekt pga. 6kW grænsen. Kig evt. på ing.dk's forum. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 10kW begrænset til 6kW m. PV Sweep - Firmware version 3.42. Paneler: 39 x ET Solar ET-M572185BB. Orientering ca. 75 grader mod vest og 25 graders hældning. |
|||
10-08-2012, 20:27
Besked: #9
|
|||
|
|||
Det lyder ikke lige umiddelbart brugervenligt... Håber der er dansk menu i den hehe... Men må da klart købe sådan en bridge med som du nævner. Men det må Bauhaus jo vide alt om. Som jeg læser det i Bauhaus brochure er det godt nok en 6kw inverter der følger med anlægget men er da selvfølgelig ikke sikker! Men super fedt at høre fra en kender og tusind tak for givende svar!!!!
|||
10-08-2012, 20:39
Besked: #10
|
|||
|
|||
(10-08-2012 19:47)Emiku Skrev: Jeg er godt tilfreds med min nuværende TLX 6k + pro (10k) den er bestem ikke ustabil ( jeg havde en anden før det var en anden sag, fik den også 6 måneder før den officielt blev lanceret.) den har en utrolig høj effektivitet ca. 98.7% i snit (PV input målt på en dag vs. output til elnettet dette er mine værdier og ikke taget fra et datablad). Husk at give den rigeligt med spænding, omkring 700 volt (arbejds spænding) pr streng er ikke helt ved siden af. man skal nok tage de målinger som inverteren måle med en grand salt min tlx6 har en måle fejl mellem pw 1 og pw 2 på 1,5-2 % har prøvet at bytte indgange og det er det samme har haft en elmåler på ac siden der viser en fejl på ca +2 % formeget for inverter så du kommer ikke på over 98 % så de 32 wh du har i forskel kan ikke passe prøv bare at mærke den varme den afsætter gert Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|