Hjælp ønskes, min ene inverter giver ikke nok.
|
11-08-2012, 10:22
(Denne besked var sidst ændret: 11-08-2012 af 17:22 DanEngberg.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hjælp ønskes, min ene inverter giver ikke nok.
Kære Solceller eksperter
Håber i lige vil give mig nogle gode råd, jeg har lige fået opsat 24 250w moduler fordelt på 2*12(2 delta solivia 3kw). Indtil ca.1.5kw føles begge inverter ad, herefter stopper den ene og den anden forsætter op til ca.2.6kw. Kunne problemet skyldes at et af modulerne i den ene strengen er defekt? eller bare ikke er oppe på 250w? som de andre, så hele strengen bliver droslet ned. p.s. begge streng ligger mod syd, i 25 grader hældning, dårligst streng ligger øverst Venlig Hilsen Dan |
|||
11-08-2012, 12:18
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hjælp ønskes, min ene inverter giver ikke nok.
Har du prøvet at sammenligne tallene direkte på inverterne med tallene på hjemmesiden, jeg har lidt af det samme bøvl men det er hjemmesiden der ikke skriver korrekt.
Er inverterne sat 100% ens op i brugerdata? Da inverterne følges så fint af ved lav last tror jeg ikke det er panelerne der gør det. Jeg har 24 paneler på den ene inverter og 27 på den anden, og der er forskel hele dagen på de 2 invertere undtagen når de går i max. og holder de 3 kw. NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
11-08-2012, 12:44
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg har prøvet at sammenligne tallene direkte på inverterne med tallene på hjemmesiden og det er det samme.
:-( Dan |
|||
11-08-2012, 13:23
Besked: #4
|
|||
|
|||
Kan du aflæse DC volt på hver inverter og se om der er forskel og hvor stor er den? Er der en log i inverteren der viser evt. Fejl?
Mikael http://majmik.dk Installeret effekt: 4.32 kWp Inverter: Danfoss ULX 3600i Moduler:18 stk. Gaia Solar 240 Orientering: SSV Hældning: 45 grader ![]() |
|||
11-08-2012, 14:01
Besked: #5
|
|||
|
|||
Har du prøvet at gå gennem alle menu punkterne i opsætningen på inverterne for at se om de står ens?
Hvis du bytter ledningerne fra panelerne om på de 2 invertere så kan du jo se om fejlen følger med,hvis fejlen følger med er det på panelerne fejlen skal findes, hvis fejlen er på den samme inverter så er det inverteren der laver fejlen. Du kan ringe til Delta support på 80250986 fra mandag kl. 9.00 NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
11-08-2012, 17:21
Besked: #6
|
|||
|
|||
Takker mange gange, jeg vil prøve at bytte ledningerne om.
Vh. Dan |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|