SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Billigt ?
23-08-2012, 20:47
Besked: #1
Allan.t.j Offline

Billigt ?
Hey alle :-)
Jeg er HELT ny i solcelleverdenen, og overvejer at købe et sæt solceller til taget.
Jeg har kigget på dette anlæg : http://www.easybipv.info/59-KW-kit-Poly-...t-poly.htm
Inverterne er testvindere, og panelerne performer vist fint.
Jeg bor i vinkel-hus, og har tagflader mod sv og sø begge ca 45 grader væk fra direkte syd.
Er dette tilbud ok eller er der noget jeg har overset ?

På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Allan
Find
Citér
23-08-2012, 20:58
Besked: #2
Jyden Offline

RE: Billigt ?
(23-08-2012 20:47)Allan.t.j Skrev:  Er dette tilbud ok eller er der noget jeg har overset ?

Hilsen Allan

Moms på 25% f.eks. Big Grin

Service, support, Reklamation mm.
Ikke den mest tillidsvækkende side.
Find
Citér
23-08-2012, 22:01
Besked: #3
hensan Offline

Som skrevet foer saa ville jeg vaere betaenklig ved at handle ved et firma hvis eneste kontatakt detaljer er en mobil telefon med taletidskort........
Find
Citér
24-08-2012, 08:02
Besked: #4
Blik og Lavenergi Offline

(23-08-2012 20:47)Allan.t.j Skrev:  Hey alle :-)
Jeg er HELT ny i solcelleverdenen, og overvejer at købe et sæt solceller til taget.
Jeg har kigget på dette anlæg : http://www.easybipv.info/59-KW-kit-Poly-...t-poly.htm
Jeg bor i vinkel-hus, og har tagflader mod sv og sø begge ca 45 grader væk fra direkte syd.

Hilsen Allan

at det er et firma der handler med folk der har moms nummer

og så skal måske transport oven i
WWW Find
Citér
24-08-2012, 09:24
Besked: #5
Allan.t.j Offline

UPS. Nå for dælen.
Jeg havde ikke kigget på andet end anlæget Blush
Jeg takker for input og leder videre Shy
Hilsen Allan
Find
Citér
25-08-2012, 10:00
Besked: #6
Green bay Offline

(23-08-2012 20:47)Allan.t.j Skrev:  Hey alle :-)

Hilsen Allan

Tror endnu ikke, jeg har mødt en inverter som ikke er testvinder i en eller anden test.... "Det skal du ikke ligge formeget i"... Det samme gælder panelerne.... Om 3-10år finder vi ud hvem der har købt best.....
God weekend.
Find
Citér
25-08-2012, 10:06
Besked: #7
Nissen Offline

(25-08-2012 10:00)Green bay Skrev:  Tror endnu ikke, jeg har mødt en inverter som ikke er testvinder i en eller anden test.... "Det skal du ikke ligge formeget i"... Det samme gælder panelerne.... Om 3-10år finder vi ud hvem der har købt best.....
God weekend.

Ja og om 10 viser det sig at dem der købte de billigste paneler er vinder, da der til den tid findes meget bedre paneler så vi smider de gamle ud, og så er det der med 25 års garanti, fuldkommen ligegyldigt.
JA gætværk! ikke andet Shy

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
25-08-2012, 10:25
Besked: #8
klr Offline

(25-08-2012 10:06)Nissen Skrev:  vi smider de gamle ud,

Det er i hvert fald stensikkert at der om 10 år findes noget bedre paneler. Og sker der et egentligt teknologispring så mange gange bedre.

Men om man så smider de gamle ud osv. afhænger nok af mange ting. Hvis man har et anlæg der dækker hele forbruget, og det samtidig fungerer tilfredsstillende, så gør man jo ikke.

Jeg har lige "smidt" et 9 år gammelt anlæg ud. Det var/ er stadig 100% i orden. Men det dækkede langt fra mit behov. Hvis jeg skulle udvide det med paneler til behov (inverteren ville under alle omstændigheder skulle udskiftes) ville jeg ikke kunne have plads til det. Effektiviteten (altså pr. kvm) er noget større i dag (ikke voldsomt meget bedre - men en del). Så jeg kan ikke bare supplere med tilsvarende. Jeg vil heller ikke lade det gamle sidde og så supplere op med nye paneler. For det første ville det stadig give mig pladsproblemer - for det andet ville det se rædselsfuldt ud.

Mit gamle anlæg har ikke tjent sig selv hjem (det regnede jeg jo heller ikke med det ville i sin tid - på så kort tid). Men økonomisk set er det faktisk helt ligegyldigt. Om 10 år ville det kunne levere helt gratis strøm. Men det kan de tjeg har fået op også. Endda 8 gange mere - og meget før de 10 år. Så udskiftningen er altså udelukkende foretaget, fordi det gamle anlæg langt fra dækkede mit behov - og der nu er økonomisk muligheder (gode!) for det.

Hvad har jeg så fået ud af det gamle? Kun sjov.

Hvad får jeg så ud af det nye? Penge og sjov!
Find
Citér
04-09-2012, 17:22
Besked: #9
svsommer Offline

Hej
Ved ikke om de har nogle forbendelser mellem hinanden?
http://easysolar.dk/eksempler.php
Find
Citér
04-09-2012, 19:04 (Denne besked var sidst ændret: 04-09-2012 af 19:04 bentpetersson.)
Besked: #10
bentpetersson Offline

Ja, det er ret så tankevækkende at interessen for nyt solcelleanlæg overstiger indtjeningsværdien. Dette psykologiske aspekt må interessere enhver sælger af solcelleanlæg:

Man skrotter altså anlægget før det har tjent sig ind! Hvorfor skal vi så gå i detaljer og blive solcellenørder hver især Smile

(25-08-2012 10:25)klr Skrev:  Det er i hvert fald stensikkert at der om 10 år findes noget bedre paneler. Og sker der et egentligt teknologispring så mange gange bedre.

Men om man så smider de gamle ud osv. afhænger nok af mange ting. Hvis man har et anlæg der dækker hele forbruget, og det samtidig fungerer tilfredsstillende, så gør man jo ikke.

Jeg har lige "smidt" et 9 år gammelt anlæg ud. Det var/ er stadig 100% i orden. Men det dækkede langt fra mit behov. Hvis jeg skulle udvide det med paneler til behov (inverteren ville under alle omstændigheder skulle udskiftes) ville jeg ikke kunne have plads til det. Effektiviteten (altså pr. kvm) er noget større i dag (ikke voldsomt meget bedre - men en del). Så jeg kan ikke bare supplere med tilsvarende. Jeg vil heller ikke lade det gamle sidde og så supplere op med nye paneler. For det første ville det stadig give mig pladsproblemer - for det andet ville det se rædselsfuldt ud.

Mit gamle anlæg har ikke tjent sig selv hjem (det regnede jeg jo heller ikke med det ville i sin tid - på så kort tid). Men økonomisk set er det faktisk helt ligegyldigt. Om 10 år ville det kunne levere helt gratis strøm. Men det kan de tjeg har fået op også. Endda 8 gange mere - og meget før de 10 år. Så udskiftningen er altså udelukkende foretaget, fordi det gamle anlæg langt fra dækkede mit behov - og der nu er økonomisk muligheder (gode!) for det.

Hvad har jeg så fået ud af det gamle? Kun sjov.

Hvad får jeg så ud af det nye? Penge og sjov!

mvh bentpetersson
http://www.psymagine.dk
Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering