SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
ROBUST bi-metalfjeder
26-08-2012, 22:50 (Denne besked var sidst ændret: 26-08-2012 af 22:53 Birch-Nielsen.)
Besked: #1
Birch-Nielsen Offline

ROBUST bi-metalfjeder
Ærede Kolleger

Kan da ikke have et rum i forum der ikke er aktivt?? 0 indlæg / 0 svar...?? Undecided

Jeg har tilfældigvis en 100% OK bi-metalfjeder af mærket ROBUST til salg formedelst 250,- kr. (nypris 600,-)

Har fungeret på en SALAMANDER-kedel i 1/2 fyringssæson. 3/4¨udvendigt rørgevind (Ø26mm)

Smile

Mvh Folke

Ps.: Det blår der stadig sidder i gevind'et følger med U/B

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp
2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant
Find
Citér
27-08-2012, 16:04
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

Wink RE: ROBUST bi-metalfjeder
Seriøst ...... ;-)
Der er vist ikke mange der har sådan en gammel Salamander keddel mere, slet ikke i disse varmepumpe, solvarme og solcelletider.

Men bortset fra det så var/er de jo ikke til at slide op.
Find
Citér
27-08-2012, 18:47
Besked: #3
Birch-Nielsen Offline

RE: ROBUST bi-metalfjeder
(27-08-2012 16:04)Lars-Jacobsen Skrev:  Seriøst ...... ;-)
Der er vist ikke mange der har sådan en gammel Salamander keddel mere, slet ikke i disse varmepumpe, solvarme og solcelletider.

Men bortset fra det så var/er de jo ikke til at slide op.

Hej Lars

Du skal få den for 200,- ved hurtig handel Tongue Jeps, den gamle Salamander var ikke til at slide op, og det var egentlig helt utroligt hvad den kunne holde til af tæv! En sæson hvor jeg havde startet den op med en defekt bi-metalfjeder og en bundventil der hang, stod hele set-up'et og hoppede og bragede mens temperaturen nærmede sig 130°C Rolleyes Jeg troede seriøst at lortet sprang i luften, men det holdt af uransalige årsager. Efter denne oplevelse fik jeg skiftet ventil og bi-metalfjeder og så kørte det som en drøm lige til jeg skiftede gas og salamander ud med et 10kW Scotte træpillefyr.

Mvh Folke

Ps.: Iøvrigt ville den lokale produkthandler gerne give mig 500,- for at komme og hente det gamle gasfyr og Salamanderen. Det tilbud kunne jeg ikke afslå Smile

38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp
2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering